tisdag 9 juli 2013

Lugn tisdag.

Vi tog oss en runda ut på Väla, för där skulle vi få träffa Sibbes dotter och hennes yngste son. Just det! Vi träffades rätt snart och bestämde oss för att sitta vid Schillers Konditori och vi två tog en god macka och jag drack kaffe och Sibbe ett stort glas vatten. Att dricka kaffe ute tycker han inte är lika gott som hemma. 

De andra åt och drack också. Så vi hade det trevligt ett tag.  Grabben fyllde moped i veckan som gick och hade växt så det borde ha knakat, för han hade blivit riktigt lång. Han klarade sitt mopedkörkort också. Så skulle var och en gå åt sitt håll och titta. Vi blev av med varandra ett tag och sen åkte vi hem igen.
Jag berättade ju om att jag hade krångel med Bredbandet igår. Men vi fick kontakt med nätet med en gång idag. Jag tyckte förstås att det gick långsamt att ladda upp en ny sida. Till slut bestämde jag mig för att gå in hos Bredbandskollen och testa hur snabbt det gick. 

Första gången jag testade fick jag resultatet att vi kunde ta emot med 10.43 Mbit/sekund. Men jag gav mig inte för jag tyckte, att det gick lite snabbare efter Allsång på Skansen. Då blev resultatet 11.28 Mbit/sekund. Jag jämförde med andras resultat och det visade sig att mitt var rätt bra. Jag ska bara ta bort en del program, som öppnas automatiskt, när jag öppnar datorn. Det kan vara en av orsakerna till datorproblemen. Nock om detta.
Det blev inte några foton tagna förut idag. Så jag gick ut på balkongen och fotade den ena ampeln vi har i taket där. Den ser väl fin ut. Men jag får inte glömma att vattna den ofta, för den blir lätt torr och blommorna hänger ännu mer.
 Så till den andra ampeln i taket. Det är en Kristi Bloddroppe, som tappade alla sina knoppar, när vi tog hem den. Men jag har nog lyckats med den, för nu är det fullt av knoppar på väg att slå ut. Jag tror att den klarar sig. Hoppas i alla fall.

Dagens Citat: 
Gör det viktiga 
inte det brådskande. 
Okänd.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Fina blommor du har!Jag har också mina bilder sorterade i mappar ,Men det kan ta några veckor innan de kommer dit! nattikram!

Fenixmonas sa...

Fina blommor! Jag har gett upp o har bara konstgjort och de är lika fina alltid, inget slokande där inte! Hehehe...kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Ordning och reda med dej! Ha en bra dag! Kram!

Yvonne ♥ sa...

Ja Lennart ligger pyrt till..Jasså du får vänta ända till lördag för att få prngar jag får på fredag! Kramen!

ansepanse sa...

vackra blommor du har :) jo, det gäller verkligen att se till att de får vatten
Sv: vad roligt att ni hinner umgås riktigt mycket nu när de ska stanna så länge :)
kramar

trollet sa...

Kristi bloddroppe visste jag inte att den hette, men tycker mycket om den blomman=) Tack för kommentar hos Micke!
Idag är det inte lika skönt väder, men jag fick ledigt så jag är nöjd;)

Yvonne ♥ sa...

Jag förstod att du retades.. Kram!

Veiken sa...

Du har gröna fingrar vilket härmed bevisas! Kritsi Bloddroppe eller Fuchsia som jag säger är så otroligt vackra!Det ser ut som den ska börja blomma när som helst! Kramar

ansepanse sa...

Sv: vad tråkigt att du inte hann med att plocka bären innan fåglarna tog dem
kramar

Ma sa...

Vackra blommor. Bredbandskollen är verkligen bra tycker jag. Den fick mig att byta internetleverantör. Den förra var för usel i jämförelse med den jag har nu...