torsdag 8 maj 2014

STOR SHOPPINGRUNDA


Jag håller på med en tröja till mej. Det är en kofta i vitt och garnet tog slut i går kväll. Så det blev att vi åkte till Rusta, där jag hade köpt garnet. Men ve och fasa! Det vita garnet var slut där också.

Vi handlade i alla fall en hel del där på                            De har ju billiga rengöringsmedel med mycket mera. (Bilden lånade jag på nätet). Så vi hade en stor kasse med oss därifrån.

Sen åkte vi till Väla, för det var lite olika saker vi behövde där också. Men först blev det kaffe och macka på     . . När vi var mätta och belåtna gick vi tvärs över torget till  och där provade jag ut en baddräkt i turkos och köpte den.
Jag har nämligen bestämt mig för att inte använda bikini längre. Den här satt som en smäck och var jättefin till min hårfärg.

Så var jag på . Där inhandlade jag lite smått och gott vad jag behövde till mina arbeten.
Jag håller också på med att virka glasunderlägg och det garnet skulle inte räcka, så jag köpte mer garn på       Det blev ett par nystan ljusblått och ett nystan lila till såna här

Mönstren har jag lärt mig genom Bautawitch. Klicka HÄR så kommer du till hennes blogg.Hon har en blogg, som är mycket inspirerande när det gäller handarbeten.

Sen var vi alldeles utpumpade. Jag hade ont i ryggen och vänstra höften. Så Sibbe körde oss hem.


♥♥♥

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Margit sa...

Trevligt att läsa och se!!!Snygg baddräkt!!

Ama de casa sa...

Rusta... Men just nu är jag inte LIKA avis, eftersom jag fick min Rusta-abstinens botad för bara nån dag sen... :-)

sv: Jag har mängder med wettex hemma. Kan trots det inte låta bli att hamstra fler när jag är här.
:-)

ansepanse sa...

vad ledsamt att det vita garnet var slut, hittade du inte något vitt garn alls?
jättefin baddräkt, själv har jag inte använt mig av bikini på måååånga år, baddräkt är vad jag gillar bäst
förstår att du var trött efter en sådan dag
kramar

Clin sa...

Åhh jag älskade baddräkten! Funderar också på att byta ut mot en =) Vill gärna inte visa min mage. 2graviditeter och GBP har inte gjort den så vacker direkt :)

Afrikanska blommor har jag gjort massor :D
Filtar till soffan, kuddar, väska... så pass mycket så jag tröttnade. Men de e så fina =)
Trevlig helg