lördag 14 juni 2014


Det blev ju inte mycket gjort på vår semester på grund av att jag blev sjuk. För det var ju vila som gällde. Så vi missade en hel del, som vi hade tänkt att göra. Bland annat kunde vi inte ta oss in till Palma stad, för att besöka den vackra katedralen. Så jag visar några bilder därifrån, tagna år 2004.
 Detta är den berömda katedralen, La Seu, som ligger inne i Palma stad. Vi har inte varit inne där sen dess och jag hade velat se allt det vackra där igen.
 Fina skulpturer.


 Vackert inramat av de enorma pelarna.

En slags tavla hänger på väggen.
 Det här ska visa den sista måltiden.
Ett vackert kor. Man får tänka på att spanjorerna inte är lutheraner utan katoliker, så de har ännu mera utsmyckade kyrkor än vad vi har.

Nu är väl risken sådan, att vi inte ens kommer att resa till Mallorca flera gånger. Deras flygplats är otroligt stor och som resenär tar det mycket lång tid att ta sig från planet och till det stället där man hämtar väskorna vid bandet. Det finns ju möjligheten att bli körd i rullstol förstås. Den möjligheten utnyttjade vi i alla fall på hemvägen, för då kom vi ihåg hur långt det var att gå.



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Aurora sa...

Tur att du har upplevt detta tidigare och har kvar fotona som minnen. Jag förstår att semestern inte blev vad du tänkt. Kram

Ama de casa sa...

Klart att ni måste åka till Mallis igen! Utnyttja rullstolsservicen. Alicante flygplats är också gigantiskt stor och trots att den är tämligen nybyggd så finns det inga rullband. Det tycker jag är jättedåligt! Har man svårt att gå så är det rullstolsservice som gäller - och den fungerar utmärkt har jag hört och sett :-)

yvonne sa...

Vad tråkigt att det skulle hända när ni hade semester. Men kanske bra ändå för de har bra sjukvård utomlands Den är snabbare!! Hoppas att de hittar bra medicin till dej Stor kram och krya på dej!!

yvonne sa...

Ja det var tur i oturen att du var utomlands. Jag har haft stroke ,och det tog tid innan de röntgade. Och magnetröntgen för ryggen tog 2 månader.. Fråga doktorn om du kan få en medicin som inte du får ont i huvudet av! Inte alls bra och kul att ha huvudvärk ....Kram!

yvonne sa...

Jag har haft en TIA .För ett½ år sen hade jag en stresstroke och låg i Lund på nerologen i en vecka.Det var på läkarnas ordination som sen jag ordnade så att Kjell är på dagverksamhet .Bra ring till doktorn imorgon.Kram!

Veiken sa...

Jag är bara inne en liten sväng och skickar några kramar till dig. Ta en i sänder när du behöver! :)