fredag 15 november 2013

TRE KYRKOBESÖK.

Jag är inte speciellt kyrklig av mej, men jag tycker att kyrkor är vackra och att det är så rofyllt i dem. Det kommer med all säkerhet att bli flera bilder från olika kyrkor i fort-sättningen.

Vi var på bröllop förra sommaren, då mitt ena Barnbarn gifte sej med sin förtjusande flickvän.
Vigseln ägde rum i Fastena Kyrka och den kan vi se här.
Så här vackert ser det ut inuti kyrkan. Vigselakten var precis nyss klar. Det var ett otroligt vackert och stiligt brudpar.
I september i år så blev det barndop av ett av mina barnbarns barn. En förtjusande söt liten flicka, min dotterdotters dotter. Dopet ägde rum i den här fina kyrkan som heter Orkesta hörande till Vallentuna. Jag tycker att klockstapeln verkligen är fin.
Så här vackert såg koret ut. Det är nåt speciellt med kyrkor, som jag sa.
Nån månad senare döptes en liten kusin till den lilla, i den här kyrkan, som heter Stefanskyrkan i Stockholm. Han är min dotters sonson. Det var på hans föräldrars bröllop vi var förra året. 

Det blev inte tillfälle att fota kyrkan utifrån. Detta är precis när den kvinnliga prästen önskar välkomna. Det är ju ett vackert kor där också. Den lille killen som håller sin Mamma i handen är ett av mina Barnbarns barn. Den äldste av de fem jag har.
Här har han fått komma fram för att hjälpa prästen att sätta fast något i "trädet". Han skötte sej exemplariskt. Den som döptes var hans kusin.

Jag kan inte låta bli, utan visar en video, jag tog sen vi hade kommit till kyrkans församlingssal. Den har jag ju visat förut. Det är han och hans lillasyster, som dansar och sjunger bara för mej. De hade svårt för att stå stilla, så det var svårt att fota dem. Men här lurade jag dem lite. Det var svårt att enbart vara allvarlig i de här inlägget.
Det blev kanske ett annorlunda inlägg, men jag ville visa lite av kyrkorna jag har varit i på senaste tiden.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥



17 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så vackert med kyrkor!
Nu är min dator hemma men antagligen fel på en kabel...måste bytas idag. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ja till hösten får jag nog komma i en kyrka. Då ska väl mitt lilla barnbarn döpas som ska födas den 9 april, som är gubbens födelsedag. Kram

Ama de casa sa...

Det finns så många vackra kyrkor. Jag tittar gärna in i dom när jag går förbi :-)

ansepanse sa...

jag tycker precis som dig när det gäller kyrkor :) och när det gäller julen också, helst skulle jag vilja hoppa över jul- och nyårshelgerna
kramar

Margit sa...

Vsd minuterna går fort. .nör man sitter på motionscykel och kollar oå din blogg ich tittar på dina rrörliga bilder. Eller filmer...nu har jag trampat 15 minuter! Önskar er båda en trevlig helg! ♥

Margit sa...

Nu har jag tittat och lyssnat
Och trampat
.kramar!

ansepanse sa...

Sv: visst har vi mycket som vi tycker lika om :) det har jag också märkt :)
visst känns det konstigt med + 10 grader nu den 16 november men jag är glad så länge det inte blir frostgrader
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Ja tänk så många fina kyrkor det finns,,Kul att bli underhållen med både sång o dans..
Här har det varit en solig varm dag.Haé Kram.

Veiken sa...

ag är precis som du. Jag tycker om att gå in i kyrkor, njuta av allt vackert och utav stillheten! Kram

Ma sa...

Kyrkor är vackra byggnader och nu blev det en liten rundvisning av några av dem...

Anonym sa...

Mors,,Aj då inte kul när det spökar med nätet,hoppas du får ordning på uppkopplingen..
Ja visst är barn härliga när dom spexar..Haé Kram.

Nett sa...

Kyrkor är vackra och stämningsfulla, en miljö som man lätt känner en viss andlighet. Kram

Fenixmonas sa...

God morgon i stugan denna söndag! Kramiz

ansepanse sa...

Sv: jag tycker heller inte om kylan, för mig får det gärna vara en vinter med enbart plusgrader
ha en fin söndag nu
kramar

TantGlad sa...

Jag är inte heller spesiellt kyrklig av mig, men tycker att det känns mycket högtidligt då man besöker en kyrka.
Många fina kyrkkort här.
Ha en fin söndag nu/ kram.

Anonym sa...

Okidoki,då hoppas vi att nätet håller..
Här blev det en fin dag solen skiner +12 just nu,,men det blåser onödigt mycket..Haé Kram.

Bibbi sa...

Jag håller med dig. Det är så rofyllt med kyrkor. Fast jag är ju jävig eftersom jag är bekännande kristen :)

Det är alltid lika härligt att tassa in här och kolla vad som tillkommit!

Ha en fin fortsatt söndag. Kramen