söndag 15 januari 2012

Födelsedagskalas.

Idag var det Sibbes födelsedag. Han har blivit gratulerad per telefon, genom Facebook och per mail. Så många gratulationer har nog ingen av oss fått förut. Nu är vi alltså lika gamla. Jag brukar ju kalla honom för min Toyboy, eftersom jag är tre månader äldre.

Vi bestämde oss för att ta en bit mat på vår pub i huset, Pub Norrbro, så när vi hade varit ute en lång runda med Baloo, så gick vi in och beställde ett bord till oss. Det var Conrad, ägaren himself, som tog emot beställningen. Han visste redan att Sibbe fyllde år, så han gratulerade redan då. Under tiden låg Baloo utanför och väntade på oss.
Klockan tre hade vi beställt bordet, så Baloo fick sin mat innan vi gick. Han fick vara ensam medan vi var och åt. Sibbes dotter här i Helsinnborg kommer hem idag från Thailand och Matte kommer hem nästa vecka, så nåt speciellt firande blev det inte av med idag.
Sibbe beställde Wienerschnitzel och jag en oxfilé på planka. Här kommer ägaren, Conrad, med maten till oss.

Till det tog vi en flaska rött vin, en Chianti. Maten smakade utsökt gott och vi sa till varandra, att det är verkligen ingen idé att söka sej ner till stan, för att äta gott. Det är ju så enkelt att stanna nästan hemma. Vi brukar skoja att vi har krypväg hem från krogen.

När vi skulle betala, ville krögaren bjuda på kaffe och whisky. Tack, men tack, jag dricker inte whisky, sa jag, men en likör skulle sitta bra. Sibbe drack gärna wisky och jag fick en Grand Marniere.

Om du är intresserad att få en bit god mat, så klicka här så kommer du till Pub Norrbros hemsida.
När vi kom hem blev det ju utgång igen för mej med Baloo. Han blev ju så lycklig över att vi kom hem igen. Så när vi var ute hade vi dragkamp som vanligt om den stora grenen han hittade igår. Nu är klockan snart kväll ordentligt, så jag väntar bara på att gå ut med Baloo en sista gång för idag.

Dagens Citat:
Det är svårt att behålla lugnet,
när man är sysslolös.
Latinskt ordspråk.
*******************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

17 kommentarer:

Margit sa...

Då får också VI säga Grattis till Sebbe!!! Hälsa det till honom!!!
Så ni två är också jämngamla med varandra..Det är Lasse o jag också...Födda sammma år och jag i januari och han i juni. Så även jag är äldre än min käre....
Så trevligt ni hat det idag då..och vilken undrbar mat ni ätit!!!! Vilken fest!!! ja man ska fira!!!! Njuta och ha trevligt!!!!
Vi har varit hemma hela dan.Och i går var vi i Nora..och firade en väninna som fyllt..Lagt ut i bloggen tidigare i kväll..
Kram till er båda två!!!!/Margit o Lasse.

kaffehörnan sa...

Men tingeling grabben
Jag tjuter ut ett stort grattis till pågen

Jaså ni är lika unga

Så härligt gott ni käkat och druckit

kram

Veiken sa...

GRATTIS till din toyboy.... Vilken fin dag ni fick. Kramar

Fenixmonas sa...

Å´grattis i efterskott! Då delar han födelsedag med min systers tvillingar. Vilken fin födelsedagsmiddag, det såg verkligen gott ut! Kramiz

Siita sa...

God morgon o ett grattis från mej oxå. Tänk vilken god mat ni fick. Kaffe o likör är inte heller dumt efter. Ha det gott. Här har vi blankis. Kram

biggan sa...

grattis till honom i efterhand, ska kolla in er krog med, vi brukar gå och äta ibland, det är trevligt, kram biggan

Ninja sa...

Vad bra att kunna krypa hem från krogen, hoppas att jag kommer i håg namnet nästa gång jag är i Helsingborg.

ansepanse sa...

Grattis till Sebbe :)
vad god mat ni fick på tallrikarna
kramar

kaffehörnan sa...

Då blev de en minnesvärd för grabben. Min förkylning lättade igår som tur e.
Hade en tid imorron till tandis men bokade om. Kan ju ej sitta och svårla
kram

agnetha sa...

Hej Gilla!
Vad roligt att du tittade in till mig men jag trodde nog att du varit här förut. *L* Jag har i alla fall varit inne hos dig ett par gånger. Men lämnar man ingen kommentar så vet du ju faktiskt inte detta. Fick lite "banner" av Sita för detta.*L*
Men nu är det ju så att har man funderingar om svärsöner och andra släktingars sätt att vara så vill man inte skriva om detta,fast det tar upp en stor del av det vakna livet. De har inte haft något emot att vara med i min blogg förut så de finns med i både text och bild. Andra släktingar och vänner läser ju det vet jag så att skriva negativt om någon som man känner ÄR inte bra. Skulle naturligtvis fråga istället men det tar emot.
Om de leker detektiver så kan de hitta min kommentar här hos dig. inte bra det heller. Guuuud nu börjar jag bli nojig!!!!! *L*
Kram till dig och mycket välkommen in till mig igen. Ja just nu är det lite stiltje men det löser sig säkert snart.

agnetha sa...

hej jag har kommenterat hos dig men det syns inte och jag har klickat in mig för att följa din blogg. Det vill sig inte heller. Skit!!!!! jag gör ett nytt försök senare. Eftersom du inte ser min förra kommentar så ser du väl inte detta heller.
Tjingeling!!!

Sand mellan tårna sa...

kalas är alltid trevligt och så god maten ser ut.

Anonym sa...

Stort GRATTIS i efterskott till Sibbe! Låter som Ni hade det trevligt utan ett stort kalas!
Den maten gick inte av för hackor, så den restaurangen skulle jag vilja besöka någon gång!
:o)
Avslutar med ett Stevie citat
(skrev det kl sex i morse, Måndag)
**********************************
En månad är som en kartong Praliner,
nästan en god bit varje dag!
Så ta vara på varje sekund av dagen!
:o)

kaffehörnan sa...

Ja de är skoj med så många
O ja de vet jag, jag snyter mig mkt,orkar ej sitta i en timme typ
Jag har svårt för tandis, med massa slangar i munnen

Fick en ny tid

kram

Vicke sa...

det var inte illa att bli bjudna på lite starkt efter maten, ha en fin kväll nu

ansepanse sa...

Sv: och jag som har två hål i varje öra :) det blir fyra örhängen allt som allt det
kramar och en fin kväll till dig

Agneta sa...

ett grattis i efterskott kommer här ifrån mig och maten som ni firade med ser ju hur god ut som helst. Kanske skulle prova Norrbro en gång?