måndag 3 juni 2013

En alldeles vanlig måndag. ♥♥♥

I dag har vi varit ute på stan i ett par ärenden. Det har faktiskt varit riktigt fint väder hela dagen.

Jag letade bland annat efter ett nytt läppstift, som skulle passa till mig. Jag fick hjälp av en tjej på Åhléns. Hon var jättebra. Jag hade ju försökt själv först. Kletade mitt eget läppstift på handen och sen provade jag det ena efter det andra. Men jag hittade inte nåt själv. Så det var ju bara att be om hjälp. Och det hjälpte.
Just nu skiner solen från en klarblå himmel. Balkongdörren är öppen och jag fryser inte ett enda dugg. Jag har dålig fantasi idag så jag har lånat det följande på FB av min vän My. Tack för den! .

Att förlora sin kraft är som att genomgå alla "De sju dvärgarna"

Först blir man TRÖTTER - man orkar ingenting, ingenting spelar någon roll.
Sen blir man BLYGER - orkar inte träffa människor.
Sen blir man BUTTER - ledsen, dämpad & arg.
Sen blir man TOKER - står inte ut med någonting- man tror man blivit tokig.
Sen blir man PROSIT - immunförsvaret har sänkts.
Sen blir man KLOKER - man börjar omvärdera livet, man ser livets mening.
Och slutligen blir man GLADER - man blir stark - man vågar säga nej & man känner glädje igen.

Anonym. 

Bilden här är lånad på nätet.
  
Dagens Citat: 
Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare. 
Det gör det bara tristare idag. 
Okänd.

♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Oftast är det andra som ser vad man passar i :)
Här har det inte varit så soligt idag, men det har blåst en del.
Kramen vännen♥

JaanaM. sa...

Citatet var ju hur härlig som helst! :)

Siita sa...

God morgon. Såg den igår också på FB. Solsken o lite kyligare idag här, men det blåser satan. Kram

ansepanse sa...

vad bra att du fick hjälp med läppstiftet :)
jag tyckte om det där med alla dvärgarna och även dagens citat, jag brukar försöka följa just det :)
Sv: jag gjorde det inte bara för att vara snäll utan bara för att jag verkligen tyckte det, det är roligt med sådana där gamla bilder, jag har några som jag satt upp på väggen i vardagsrummet, de är tagna ungefär 1925
kramar vännen

Nett sa...

Bra att du fick hjälp där, de brukar kunna sin sak och ibland kan man behöva hjälpen och råd av andra :)

Jope, visst är den sonen på fotot :)

Kram

Veiken sa...

Det är inte alls dumt att be om hjälp! För det mesta blir det bra!
Visst har man lite av alla de sju dvärgarna i sig! Ibland visar den ene sig mer än dom andra! ;) KRam

anniepiie sa...

kul när man får hjälp med smink, inte så himla lättalla ånger och dom brukar ju veta vad man passar bra i för färger osv! ;D Härligt att sommaren är här ju! :) Kram