måndag 24 juni 2013

Lite funderingar vid sängkanten.


Så har den här dan också gått i lugn och ro. Det har varit mest slappande i dag. Jag har gått omkring med lite ont i huvudet och har inte haft nån lust att sätta igång med nåt ordentligt.

Och i kväll blev det näst sista avsnittet av den danska underbara serien Borgen. Vi skulle kunna tänka oss att serien skulle fortsätta och fortsätta. Men nu blir det för sista gången nästa måndag kväll.

Nu har jag just satt mig vid mitt skrivbord, men innan dess kikade jag ut på balkongen och såg en så vacker himmel. Kameran fram och här är resultatet.
Men jag är verkligen glad, för min yngste son och hans hustru, kommer ner och hälsar på hos oss på onsdag och stannar ett par dar. Eftersom vi inte har möjlighet till att låta någon att övernatta, så hade de redan ordnat med hotell för två nätter. 

De ska åka tåget hit och sen hem igen. En av anledningarna att de kommer är nog, att han ska gå på Olympia och se HIF mot AIK på torsdag. Han ser helst att HIF vinner, trots att han har bott i Stockholm i snart 30 år, tror jag det är. Bilden här lånade jag på HIFs hemsida.     Helsingborgs IF - AIK
Vi får väl hålla tummarna vi också. Det lär höras vad som händer, för dels brukar HIFs anhängare samlas i puben i vårt hus och antingen bara ta sig en bärs före matchen, eller stanna och se på stor-TV, om matchen visas. Vilket jag tror att den gör. Så ligger inte Olympia deras hemmaplan så långt härifrån heller.

Dagens Citat: 
Gudskelov att lögn finns, 
för tänk om allt vore sant. 
Okänd.

♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

margit sa...

Så trevligt att få besök...av sonen och hans hustru.Trevligt nez långvägabesök som man kanske inte träffar så ofta.Kram!

Fenixmonas sa...

Å´så roligt att få besök! Övernattningar är ju ett problem här också men så skoj när de löser det! Kramiz

Siita sa...

God fm. Kul att få ner barnen o rå om dom ibland. Kram

ansepanse sa...

det förstår jag att du tycker att det blir roligt att få ett sådant kärt besök :) jag håller väl också tummarna lite för då blir väl sonen glad :)
vilken underbar bild
hoppas att du känner dig piggare idag
kramar

Nett sa...

Härligt besök du väntar dig. Så trevligt med långväga besök och när man inte ses så ofta. Och utsikten den förstår jag att du njöt extra mycket av. Kram

ansepanse sa...

Sv: har du testat med nässelté? det låter spännande :) jag har aldrig ätit nässelsoppa, har bara hört att det ska vara gott och näringsrikt
kramar

Veiken sa...

Mysigt när nära och kära kommer. Tiden går så fort då och innan man vet ordet av så åker dom igen.
Hoppas ni får det jättebra tillsammans när dom kommer.
Verkligen en tjusig solnedgång du fick på bild! Kram

Ma sa...

Kul att få besök. Men det där med övernattningar kan vara ett problem. När det händer önskar jag att jag hade stort hus. Hoppas huvudvärken har gett sig av nu...

ansepanse sa...

Sv: skulle kanske ta och testa lite nässelté nu när nässlorna torkat ordentlligt :) får se om jag vågar :)
kramar