fredag 21 juni 2013

Midsommaraftonen blev det lite regn, men ingen åska.

Det blev inget besök på Fredriksdal. Vi hade ju bjudit hem våra vänner, men inte ens de vågade tänka sig att gå dit, för det började regna. Man hade ju hotat att det skulle regna och åska idag. Det blev till slut bara en liten skur. Vi hade roligt hemma i alla fall.

Det blev matjessill med dillkokt nypotatis. Synd bara att jag inte tänkte på att fota sillfatet, med dekor av kokta ägghalvor och rädisor runt omkring och hackad gräslök oppanpå. Serverat med gräddfil. Det blev en sallad också. Till maten blev det nubbar förstås och grekiskt öl Mythos. 

Våra gäster hade tagit med sig dryckerna, trots att det inte hade behövts. Vi hade också hemma. Lite senare åt vi jordgubbar med vispgrädde och drack kaffe till. 

Ja, du ser att jag kunde ha haft fina bilder på godsakerna, men det glömde jag att ordna. Här kommer en bild på killarna istället, när de kollar sina mobiler efter maten.
Så tar jag mig friheten att lägga in en bild på min kära väninna K. Frågade inte om jag fick. Tänk om hon inte vill vara min väninna efter detta? Jag chansar i alla fall.
Nu tror jag i alla fall att de har lärt sig lite om att ladda upp sina bilder. De har nog hunnit hem igen nu, när jag skriver detta. Det blev en hel det trevlig samvaro.

Dagens Citat: 
Den som ruvar på hämnd håller sina sår öppna. 
Francis Bacon.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Margit sa...

Hej Gilla och Bert!!
Ser och läser att också ni har haft en trevlig Midsommarafton!!!
God mat..och jordgubbar o grädde...javisst hör et till...
Inget direkt regn blev det här i Kolsva. Kl är nu 00.00 och det är 18 grader varmt ute!!! Svettigt inne trots att vi har öppnat många av fönstren...
ha det så gott i morron också!!!
Kram!!/ Margit o Lasse.

Siita sa...

God morgon. Vill hon inte vara din vän efter en fin bild, då är hon ingen riktig vän. Här hade vi en solig o fin midsommarafton, regnet kom först halv 7. Kram

Fenixmonas sa...

Ser ut som ni haft en trevlig midsommarafton! Här kom en åskknall men desto mer regn...men det kom när det mesta var i hamn sas.
Visst firas det midsommar i Side, åtminstone på Tropic! Kramiz

Anonym sa...

God Fortsättning till Er också!
Själv fira jag i min ensamhet. Annars skulle jag firat hos min ena kompis. Men jag hörde i telefon att han redan hade druckit, och jag orkade inte med en sådan Midsommar afton till som jag hade 2012. Vi brukar äta runt kl 15:00, då blev det kl 20:00 för han somnade efter att jag kommit till honom. Och sitta och glo på en full person som sover, det klarar jag mig bra utan. Önskar Er en fortsatt fin Helg!
:O)
Kram
Stevie

Jenfan75 sa...

Så trevligt ni ser ut att ha... Här regnade det ingenting igår utan det kom idag istället plus åskar :)

Tommy sa...

Sv: Klart det är semester.. Frihet, närheten till havet och fotografjobb .. så inte helt ledig är jag ;)

Ha en fin midsommardag!

Tommy sa...

Sv: Ja fotojobbet är tacksamt och jag fullkomligt älskar det!

Ja denna midsommar var något jag längtat efter då vi sällan har högtiderna ledigt tillsammans.

Förstår det.
Detsamma!

wiper sa...

Vi var ett år på Fredriksdal och såg ett lustspel med Eva Rydberg och Lasse Brandeby. Tyvärr så började det regna men man fick låna vattenavstötande filtar så vi klarade oss rätt bra.

Vad mysigt ni har haft det med vänner och god mat. Det är lätt att glömma att fota när man har det trevligt med vänner.

Jättefin bild på din väninna och hon lär nog höra av sig om hon inte vill vara med. Bra citat

Ha en skön midsommardag också
kram

Veiken sa...

Vi var utanför Varberg och det kom några droppar regn där. Vi går alltid med på en poängpromenad och det kom inte en enda droppe just då. Vi hade i stort sett likadan mat som ni hade! Mysigt! Kramar

Fenixmonas sa...

God morgon i stugan denna vanliga söndag! Helgen är slut och allt återgår till det vanliga...kramiz