söndag 2 juni 2013

Fototriss del 221: Inramad


Den här veckans 
handlar om inramat. Jag har samlat tre foton, som jag tycker passar in här.
Den här lilla flickan är min älskade Mamma, som skulle ha fyllt 100 år i år, om hon hade levt än. Hon var alltså född 1913.
Mamma hade många syskon och familjen behövde lämna bort något av barnen under första världskriget, för de hade inte råd att föda upp alla barnen. Min Mamma hade turen att få komma till sin Moster, som var änka och inte hade några egna barn. Hon föddes 1861 och dog 1941, 80 år gammal.  

Hon var en rar gammal gumma, när jag växte upp som liten. Vi var ofta och hälsade på henne i Västergötland och vi bodde i Stockholm.

Det sista fotot har jag tagit själv, när vi var på Kreta 2008. Då bodde vi i en by, som hette Kalamaki utanför Chania. Jag är faktiskt rätt nöjd med den här inramningen.

Om du vill se vad andra Fototrissare visar, kan du kika HÄR.

Dagens Citat:
 Människan är som vinet. 
Med åren blir de dåliga surare 
och de goda bättre. 
Cicero.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. Nytt inlägg idag.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

16 kommentarer:

Janne sa...

Godkväll det var en fin triss & fina bilder inramade :)
Önskar en trevlig söndags kväll

Siita sa...

Fina inramningar. Kul att ha gamla kort kvar. Kram

Mias Mix sa...

Älskar Grekland så den sista blir favorit. Men visst är det intressant med gamla foton och släktberättelser :)

Rantamor sa...

Det var ett trevligt att se att du lagt upp färdiginramade foton,
och gamla foton är ju så trevliga att se.

Tjingelingen från Rantamor.

Veiken sa...

En jättefin triss! Jag förstår att du är glad i dom två översta bilderna och den sista är så läcker! Kramar

Fru Filosofi (Jess) sa...

Oj vilka fina ramar. =) hoppas du får en bra kväll, kram

Maria sa...

Fin inramad triss!
Sista bilden riktigt läcker.

Freja sa...

Härliga inramningar! Tycker om båda fotona, men den sista bilden är ändå min favorit!

Nett sa...

Fina inramningar och bra tolkat på temat :) gamla svart / vita bilder är så vackra att ha på väggen :) ha en fin Måndag. Kram

ansepanse sa...

vilka fina inramade bilder du visar upp och berättelserna till dem höjer intrycket extra mycket :)
är månne människan som vinet tro :)
Sv: jo, tack, jag hade också en bra dag igår
kramar till snälla dig

Jah Hollis sa...

Det var fina inramningar i din triss.

Fru Filosofi (Jess) sa...

Det är ju rätt häftigt hur stora familjerna var då jämfört med mitten av 90-talet och vissa har i dag många barn.
Men min gammel mormor hade väll en 6 systrar 2 bröder, dom var födda 1898 och hon levde när jag levde till tonåren i alla fall. =) saknar henne skarpt, genom snäll. =)
Ha en bra kväll. =)

Veiken sa...

Tack snälla du för dom fina orden om mitt bildspel. Vi hade en fantastisk dag! Det var som en lisa för kropp och själ! Kramar

Ma sa...

Fint inramade bilder. En riktigt suverän triss...

Anni sa...

En triss som väcker tankar. Ibland på loppis kan man ju fynda ramar med gamla svartvita porträtt, bilder som ingen längre vet vem de föreställer eller när de är tagna. Det gör så ont i mig!

Och så tänker man på alla dessa digitala bilder som vi fyller våra datorer och mobiler med nu. Nåja, de hamnar i alla fall inte på loppis ...

Din sista bild blev väldigt lyckad! Förstår att du är nöjd med den!

Elinore sa...

Snyggt trissat! Och kul med gamla kort :)