onsdag 26 juni 2013

En riktigt trevlig dag i dag. Finfrämmande.

Dagen börjades med att jag gick ner till tvättstugan för att tvätta. Kikade om det var nån som tvättade före mig. Men det var det inte, så jag fick bråttom att ta ner tvätten och började innan jag egentligen skulle. Det gick fort och snabbt den här gången och allt hann bli klart innan min yngste son och hans kära fru kom och hälsade på. 

Sibbe hade bakat bröd, så det blev kaffe med nybakade mackor med ost och ost. På det lades apelsinmarmelad. Mums. Att det inte blev nåt annat, berodde på att när de har semester vill de gärna äta ute. (Jag menar inte utomhus.)
Det som mest diskuterades var våra smarta telefoner. Både L o K kunde mycket, så vi fick en hel del hjälp med sånt vi inte kunde än. 

Vi pratade också om Stinas fina väskor. Jag har ju en i "guld" men svärdotra K kände till att de fanns i många färger och det bevisas ju här. Stina är ju dotter till vännen Gittans Sambo och designar och säljer dessa fina väskor nästan över hela världen. De har sålts mycket i Dubai till exempel. Men den här bilden har jag tagit här hemma i Helsingborg.

De stannade länge och det var ju jätteroligt. Men semester är semester, så de gick så småningom ner på stan, där de bor på hotell över nätterna. Vi ska träffas i morgon också, men har inte bestämt än vad som ska hända. Men roligast är det nog i alla fall för mig.

PS: Nu kan du läsa nytt i min Reseblogg om en av våra resor till Kos. Klicka HÄR

Dagens Citat: 
Jorden är rund, 
för att det inte ska finnas gränser. 
Loesje.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Margit sa...

Så trevligt att ni har besök...och äter ute. Gott mef hembakat. .förskt bröd till frukosten. .Jag är så bekväm..så jsg köper brödet..nu för tiden.Kram!

Siita sa...

God morgon. Trevlig dag för dej. Jag var till en kompis medans bilen var hos doktorn. Hon hade också nybakt bröd. Kram

ansepanse sa...

så härligt med sådant besök och så ska ni träffas idag igen :) dubbel glädje
vilka superfina limpor
härligt resereportage från Kos
kramar

Anonym sa...

Trevligt med gäster. Det är skönt att kunna äta ute när man har semester och är ledig och annars med också för den delen...

Veiken sa...

Oj, oj , oj....wojne wojne. Förstöra nybakat bröd och härlig ost med marmelad...!!??? ;) Kram

Anonym sa...

Visst är det kul med sådana besök,,Sonen hämtade min mor från Akademiska sjukhuset en stund på Em idag,efter att ha rådfrågat hennes läkare,,jättekul för oss alla,,min mor som nu är 93 år tyckte det var roligt att se hur sonen med familj bodde..Haé Kram.