måndag 17 juni 2013

Oj då, så fort veckorna går. Redan måndag igen.

Vi blev ju av med en navkapsel för en tid sen. Den hade inte blivit ordentligt påsatt, när vi bytte vinterdäcken till sommardäcken. Så idag begav vi oss till Ängelholm och bilfirman. Vi fick vänta ett tag, för killen som skulle sköta om oss hade lunch. När han kom, sa han att vi fick vänta eller komma tillbaka senare, för han var tvungen att hämta nya. 

Då begav vi oss in till själva stan och gick nån runda. Så blev vi hungriga för lunch hade vi inte ätit nån hemma. Det blev Graffiti Café, där vi åt varsin bakad potatis. Sibbe tog en med gubbröra och jag en med västkust-sallad i. De var jättegoda båda två.
Så var vi ju mätta och belåtna och tog bilen till bilfirman igen. Killen som skulle ordna nya navkapslar var snabb och satte på dem kvickt och lätt. Vi fick fyra nya navkapslar och tre extra. De senare var ju våra egna, som satt kvar. Så nu är vi förberedda om det skulle ske igen.
Sen körde vi iväg mot Höganäs och på vägen såg vi detta vackra rapsfält. Annars är de flesta redan utblom-made. Det ser ju ut som en bit av svenska flaggan med den blåa himlen och det gula fältet. Vi hamnade på Höganäs Outlet. Det är ett rätt stort område med olika butiker, som säljer under ordinarie priser.

Jag var på Lager 157, där jag hittade en rödrandig klänning till en billig peng för ett tag sen. Då fanns det även blårandiga, men inte i min storlek, så jag gick runt och hittade samma modell igen i blårandigt och i rätt storlek. Provade och skulle bara kika runt lite till. Då fann jag en annan blåvitrandig klänning. Provade den också och den satt jättebra på. Den hade långa ärmar, men det gjorde ingenting. Den sitter inte stramt över magen, för den är utställd nertill, så jag ser faktiskt lite smalare ut. Tack och lov!
Jag har satt den på min antika provdocka, som alltid står i vårt vardagsrum. Den är inte ändrad någon gång utan har sitt värde därför.
Så här ser den ut i vanliga fall med ett halsband i snidat trä från Afrika. Jag sålde sådana i min butik för längesen. Men jag gillar det ändå. Det var dock längesen jag använde halsbandet.
Så kan jag ju visa mina nya skor, som vi köpte i Landskrona häromdan. Jag är ju känslig i fötterna med Hallux Vallux, men de sitter som gjutna på mig och är jättesköna. Mitt allra första par loafers i hela mitt liv. 

Dagens Citat: 
Döm aldrig i vredesmod! 
Vreden går över, 
men domen står kvar. 
W Z Judge.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Fenixmonas sa...

En härligt fin dag förstår jag. Även vi har satt på nya navkapslar i förra veckan. Skorna ser jättesköna ut...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Snygga skor o gott att äta. Tänk om jag finge med mej gubben att käka ute också. Det går ibland men sällan. Kram

Yvonne :-) sa...

Morn! Snygga skor och kläder du fick tag på!! Ja jag kommer ihåg att vi var ofta i kontakt med varandra då.Du var ett bra stöd!! 9barn att försörja är mycket,speciellt på den tiden.. Ha en bra dag! Kram!

ansepanse sa...

åh vad bra att det där med navkapslarna är ordnad nu :) och så har ni tre i reserv, inte illa :)
vilka fina loafers, jag köpte några för ett par år sedan men kan inte ha dem längre :( de klämmer för mycket
vad gott det ser ut, det där som ni åt
kramar vännen

Yvonne :-) sa...

Dom hade ingen TV på den tiden :-)

ansepanse sa...

Sv: tack :) och nu gjorde du mig glad :)
premiärturen med nya skorna då :) fin färg är det på dem :)
kramar

Ma sa...

Verkar som om Ni åt gott pga bilfirmans miss. Snygg klänning och skorna ser jättesköna ut och de är snygga också. Loafers brukar vara jättesköna. Jag gillar sådana skor samt seglarskor. Det är mina favoritskor...

anniepiie sa...

mums, bakad potatis är ju så gott! :D Hoppas att allt är bra med dig. Sommaren är verkligen underbar!! :) Kram

Fru Filosofi (Jess) sa...

Oj vad mycket du har fått gjort i dag =) haha och lunchen ser jätte god ut! Hoppas ni får en bra kväll också. =)