söndag 30 juni 2013

Blåsig söndag med dramatik.

Vi bestämde oss för att stanna inomhus idag, för det blåste alldeles förfärligt ute. Det regnade lite från och till också. Så det blev en riktig slapparedag idag. 

Vi bor alldeles intill Ängelholmsvägen med utsikt mot den.  När vi skulle äta lunchen, så tittade jag ut genom fönstret. Då såg jag en lyftkran stå bakom Zoegas kaffefabrik. Så jag undrade varför, eftersom det är söndag. Jobbar man verkligen idag med byggen?
Så satte jag mig sen vid datorn och tittade in på Facebook. Där såg jag en notis om att klockan på Zoegas torn var igång med att rasa. Det berodde på den starka vinden, så man hade stängt av Ängelholmsleden i båda riktningar. Jag tittade ut igen, men trafiken flöt som vanligt. 

Helsingborgs Dagblad skrev om det i nättidningen. Så HÄR. Det blev alltså lite dramatik hemmavid idag.  I vanliga fall rör sig klockan runt omkring sin egen axel, men nu står den fortfarande stilla. På bilden syns klockan längst till höger.

Jag var inne på Zoegas hemsida också och där hade man faktiskt redan skrivit om olyckan. Men man var tvungen att vara inloggad och jag hittade en annan sida om dem HÄR. Den berättar om deras produkter. Här nere i Helsingborg är det inte många, som inte dricker deras kaffe. 

Vi har faktiskt försökt med det kaffet på annat håll. Men det beror nog på vattnet, om det smakar riktigt som vi tycker att det ska göra. HÄR kan du läsa om företagets historia och deras produkter.

Dagens Citat: 
Livet måste levas framifrån 
men kan endast förstås bakifrån. 
Sören Kirkegaard.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Veiken sa...

Det är lurigt när vindarna når stormstyrka. Det är lätt att få något i huvudet av allt som far omkring!
Vi hade en man här för många år sedan som sålde Zoega kaffe, men det har aldrig riktigt slagit på dom här breddgraderna. Kramar

Fenixmonas sa...

Riktigt farligt kan det bli med starka vindar! Det är då som man vet om det håller eller inte...kramiz

Siita sa...

God morgon. Hoppas dom fick fast klockan. Zoega kaffe ingen höjdare här uppe. Kram

ansepanse sa...

uj vilken dramatik, riktigt skrämmande med sådan blåst, jag har varit inne och läst om Zoega nu :)
själv dricker jag Gevalia, jag använder ju snabbkaffe jag
Sv: jag lagar maten, tvättar osv och J står för dammsugning och städandet av toalettutrymmena, så visst, jag har det också bra :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: jag var tvungen att googla direkt :) jo, ärenpris är det :) jag visste inte om att den heter så för jag har fortfarande barndomens namn på den lilla, vackra, blå blomman: mormors glasögon, kallade vi blomman för
visst är det bra att våra karlar hjälper till med det som de kan bäst :)
kramar

Nett sa...

Oj, ja då har det blåst rejält hos er. Här har vi idag fått solsken och det tackar jag för *kram*

Ma sa...

Starka vindar kan dra med sig mycket i fallet. Det måste ha blåst ordentligt i Dina hemtrakter...

Veiken sa...

Idag har det varit skönt ute, fast molnen vägrar att ge sig.
Svar: Visst fick vi blåa nosar! Såg du inte sista bilden på mig! Vacker som ett blånäst troll! Kram