lördag 8 juni 2013

Jag har varit på bröllop idag. Vad har du hittat på?

Just det! Bröllop var det idag i de högsta kretsarna och jag var där. Prinsessan Madeleine och herr Christofer O´Neil gifte sig. 

Men jag var inte så nära, så jag fotade från TVsändningarna. Satt mjukt och skönt i soffan och njöt av alla vackra människor och kläder. Pompa och ståt kommer man ju inte så ofta i kontakt med, så nu fick jag mitt lystmäte för ett tag.
Nu går Pappa Kungen med sin yngsta dotter upp genom kyrkan, för att överlämna henne till sin blivande man.
Sibbe sa, att han liknade Sylvester Stallone på munnen. Tro´t om du vill. Men här märks det inte.


 Till och med yngsta familjemedlemmen fick vara med på bröllopet. Och hon skötte sig exemplariskt. Mormor övervakar medan prinsessan Estelle smakar lite på programmet.
Madeleine såg ut som en filmstjärna. Så vacker var hon.

 Kronprinsessan är också vacker. 
 Visst var Madde vacker och Chrisoffer stilig? 
 Vår vackra Kronprinsessa höll ett fint tal till sin syster och här höll hon ett stadigt grepp om nästa generation, lilla prinsessan Estelle, som eventuellt också kan bli Drottning en gång i framtiden.
 Det märktes att de älskar varandra och Christofer kysste henne så fort han kom åt. Sen var vigseln slut och alla fick åka båt till Drottningholm för middag och dans. Brudparet fick åka häst och vagn genom stan till kajen där båten väntade.

Dagens Citat: 
Vi tänker för mycket 
och känner för lite. 
Charlie Chaplin.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag hade min kusin o hennes man här o dom ville se bröllopet. Så då fick jag allt sitta med o titta. Kram

Fenixmonas sa...

Såg väl någon liten glimt av det hela men vi föredrog att njuta av den härliga solen...Idag regnar det men det gör inget för här är det hemarbete som gäller...det är ju söndag! kramiz

Anonym sa...

Hej du,,Här regnade det en skvätt i morse,ser ut som det är mer på väg..Jag ska köra ner till Uppsala senare i dag,Snoozning,sen ska jag vara med Moa på dagis i morgon..
Jag kollade oxå en stund på brölloppet,visst var det mycket vackert att vila ögonen på..Haé Kram.

Nett sa...

Fint bröllop, känns som att jag var med oxå. :) Jag såg det inte, har min jobbarhelg så det är jobb och sova. Kram