torsdag 13 juni 2013

Varning! Klicka inte på allt!

Igår kom jag in på en sida, där det plötsligt stod att min dator var infekterad och att jag skulle klicka på en knapp för att kolla den. Men icke sa Nicke! Jag stängde ner  internet och scannade med mitt vanliga virusskydd. Det fanns inga virus i datorn. Man ska aldrig gå på såna uppmaningar. Det är ju bara ett sätt att lura folk, så man får virus, eller låter avsändaren komma åt din dator och dina lösenord. 
Men idag har jag haft problem med ett program, som heter Shockwave. Det finns ju tydligen hos alla, men hos mig stod det att det hade kraschat, när jag besökte andra bloggar. Nu har jag laddat ner det igen och hoppas att det blir bra igen.
Nu kan jag tala om vem som fick den här tröjan och mössan. Det är mitt femte lilla barnbarns barn, som föddes för ett litet tag sen. Det blev en pojke, så det fick ju bli nåt tufft. Jag vågade inte börja i förväg, för ingen visste vilken sorts bebis det skulle bli. 

Jag har fått ett så fint foto på honom som tack. Att man kunde skicka sina foton som vykort genom Posten visste jag inte. Nu var det ett sådant den här gången. Jag får tacka och bocka och buga för det fina fotot.


Dagens Citat: 
Att ta medicin är inte roligt. 
Men att ha roligt är en god medicin. 
Japanskt ordspråk.

♥♥♥ 


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så fint du stickat! Jättetufft var det också! nej, man ska allt passa sig för kontiga mail...jag blockerar ALLT som jag inte känner igen, så min blockeringslista är nog milslång nu..hehehe...kramiz

Siita sa...

God morgon. Det att datorn har kraschat brukar komma upp här med ibland. Särskilt om jaf spelar en viss sorts spel. Härlig träff här igår. Såg inte förrens jag kom hem att du skickat kram till Margit. Men får ge henne det den 27 juni när vi ska träffas igen. Kram

ansepanse sa...

jag trycker aldrig på sådana knappar, aldrig
den dressen är superfin
kramar

ansepanse sa...

Sv: nej, titta på bilden, det är en femdörrars bil vi har, det har vi haft i många år, eftersom vi har hundar och vill ha en lite större bil
kramar

ansepanse sa...

Sv: du behöver inte be om förlåtelse för det :)
ha en fin dag vännen, här regnar det :(
kramar

Jenfan75 sa...

Jag har märkt att det cirkulerar mycket nu.. Tydligen så är det många som skickar mail fast det inte är dom som gjort det..

Ma sa...

Även jag brukar råka ut för att shockware kraschar. Speciellt när jag besöker vissa webbsidor. Men det är bäst att se upp för det är inte lönt att klicka på länkar som man inte har bett om. Det brukar bara ställa till trassel...