onsdag 12 juni 2013

Onsdagsjobb varannan vecka.

Just det! Jag har haft tvättstugan i dag. Det brukar jag försöka med på onsdagar med fjorton dagars mellan-rum. Det blir lagom mycket tvätt för oss två och jag hinner tvätta och torka färdigt. 

Vi har ju tre tvättider i huset. En som börjar klockan 7 och sen en som börjar klockan 12. Sista tiden är klockan 5. Jag brukar ta den mellersta tiden, eftersom jag har lite svårt för att masa mig ur sängen så tidigt att jag hinner ner till 7. Och på kvällen har jag ingen lust att tvätta. 

Det var mycket snack och ingen verkstad, som man brukar säga. Men det har inte hänt nåt särskilt annat idag heller. Så det får bli en bukett vackra rosor till dig istället.

Dagens Citat: 
Diplomati är konsten 
att be någon att dra år skogen 
på ett sådant sätt att han ser fram emot resan. 
Okänd.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Då har du fått rena kläder igen.Både kloka och Ungdomar gör bort sig ,så vi är i gott sällskap. nattikram!

Fenixmonas sa...

Här tvättas det varje vecka trots att de har pratat i evigheter om att Bosses företag ska sköta tvätten av arbetskläder...De kommer tydligen aldrig till skott! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Tror det är bra att ha en egen maskin så man får tvätta när man har lust. Idag blir det en träff med bloggande tjejer, bla Margit. Kram

Yvonne ♥ sa...

Ett sånt meddelande har jag också fått,men jag klickade bort det med en gång.. Ha en bra dag! Kram!

Fru Filosofi (Jess) sa...

Å tur att man har egen maskin dock är det skönt om man blir av med allt på en gång. =)

ansepanse sa...

tvätta är ju något man måste, vi bor ju i eget hus så jag har en alldeles egen tvättstuga i källaren och kan tvätta när jag vill, och det vill jag ju inte :D
jättefina rosor
kramar vännen

Ma sa...

Här har vi liknande tider i vår tvättstuga. Men jag brukar mest tvätta kläderna i tvättmaskinen i lägenheten. Dagens citat var verkligen tänkvärt och sant...