onsdag 26 mars 2014

BJÖRKARNA.


 Jag hade satt mackan i halsen, om jag hade haft nån i munnen. För jag råkade titta ut genom fönstret och såg att man höll på att såga ner björkarna, som ser så fina ut på sommaren. Det var ju först den ena, man höll på med och det var i och för sej inte så konstigt, för den har stått lutad snett över till nästa tomt. Jag tänkte då att man skulle ta ner hela björken för farans skull.
 Här håller arboristen på med att såga ner de nedre grenarna. 
 Han står alltså i en höj och sänkbar korg och sågar.
 Men himmel! Nu ger han sej på nästa björk också, som inte är sned men riktigt vacker när den grönskar.
Högre och högre upp ger han sej på grenarna. Ska man ta bort båda björkarna?
Så här läckert kunde de se ut på vintern.
 Det var mycket frost i trädkronorna den här gången.
Så här kunde det se ut, när solen var på väg ner under våren, innan löven hade slagit ut.
Nu har löven börjat slå ut och det japanska körsbärsträdet blommar så fint.
Så här fin utsikt brukar vi ha om våren, så det var inte underligt att jag reagerade för, om han tänkte ta ner båda träden.
På hösten kunde det se ut så här, när dimman låg på.

Nu är det kväll och arboristen har gett sej iväg för länge sen. Men träden står kvar med bara de övre delarna av kronorna kvar. Så vi får kanske se lite grönska från balkongen i år också.

Dagens Citat: 
När man har haft bråttom länge 
måste man stanna upp 
och vänta in sin själ. 
Gammalt kinesiskt ordspråk.

♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Tur att de inte tog allt! Godmorgon! Torsdagen är här och med den lite bättre väder. Ha en fin dag idag! Kramiz

Fenixmonas sa...

Team assistans vårdar INTE Margareta, hon är på ett sjukhem sen flera år tillbaka. Team assistans vårdar min pappa! Kram

ansepanse sa...

hoppas nu att "dina" björkar få stå kvar, visst vore det ledsamt om de togs ner helt
Sv: jo, du har god smak :) så kan det vara här hos mig också, jag ser något fint som jag skaffar hit hem och J tycker att det är SÅ fint :)
kramar

Fenixmonas sa...

Ja och tillståndet för Margareta är oförändrat.

Ama de casa sa...

Fast allergikerna är nog rätt nöjda... ;-)

Ma sa...

Förstår att Ni blev förvånade när Ni upptäckte att björkarna var på väg att försvinna bort, men sådana där beskärningar brukar de göra lite då och då. Skulle gissa att björkarna snart blir ännu vackrare och finare om några år...

Veiken sa...

Det var väl skönt att det "bara" var lite städning och hyfsning av björkarna. Det är så mysigt med grönt utanför fönstren! Kram

ansepanse sa...

Sv: hoppas att allt är bra med dig
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Hoppas att dom bara friserar björkarna,,den som halvligger kan kanske utgöra en risk,den får dom ha lite koll på,,om den nu får vara kvar..Haé Kram.

Tommy sa...

Sv: Det är inte så mycket mer ansvar att ha 3 hundar gentemot 2 enligt oss, roligare faktiskt, speciellt för den äldsta eftersom den vita Prada inte kan leka som alla andra hundar och dessutom inte vill leka heller.

Nu har Chanel någon att bråka med hela dagarna, medans Prada får ligga och titta på , som hon velat göra .

Ha en fin kväll.