söndag 2 mars 2014

LÅNGLÖRDAG

Idag tog vi en utflykt till Höganäs med en titt i deras Outlet, ett annat ord för fabriks-utförsäljning. Det finns flera butiker där. Iittala till exempel med utförsäljning av porslin och annat till hemmet. Stenströms har utförsäljning av mest herrkläder, men även lite till damer. Så finns de en skobutik också, Shoe me. Klart att vi gick runt där, men det blev inget handlat av.
Det blev dags för en liten lunch, så vi  gick in på serveringen, som också finns där. Vi beställde en ost och skinkpaj med en massa sallad till Det smakade jättegott, för de hade en så god dressing på salladen. Så drack vi varsin kopp kaffe. Eftersom vi dricker kaffe med mjölk till, fick vi en liten söt kossa med mjölk i. Den tyckte vi var så trevlig att vi ville ha en sån också.
Så vi frågade servitören om de sålde dom. Nej, men grannen intill, som också har en fabriksutförsäljning med glas och annat. De säljer Kosta Boda bland annat. Vi såg inga kossor, så jag gick fram i kassan och frågade efter dom. Dom fanns alldeles intill. Vi köpte hela lagret. Haha! De hade tre kossor kvar och de är alltså våra nu. Bilden blev inte bra alls. Men den får duga idag.
Sen gick jag in på Lager 157 och kikade runt bland deras kläder. Billigt, men såna leopardbyxor som jag ville ha som mysplagg hemma, fanns bara i XS och S, så det blev inga såna heller. Jag behöver större.
Så åkte vi hem igen och så småningom kom Baloo, för Matte skulle jobba. Jag gick ut med honom lagom till att Mellon skulle börja. 
Innan hade vi sett på nyheterna på TV om oroligheterna i Ukraina och Rysslands hot nere på Krimhalvön. Det börjar verkligen bli ruggigt. Oroligheterna kommer allt närmare oss. 
Sen tittade vi på filmen En gång i Phuket. Den var riktigt trevlig. För nåt år sen vann jag ett par biljetter till premiären av den filmen här genom Reseguiden, men vi brukar inte gå på bio, så jag gav bort dom till Sibbes två barnbarns barn här i stan. Jag tror att de gillade den också.





Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

kaffehörnan sa...

Sån underbar dag de blev här. Roligt med utflykt

kram

wiper sa...

Vilken rolig utflykt.Härligt att dom har bra mat också. Vi har också mjölk i kaffet. Vilka fina mjölkkannekossor, förstår att ni köpte dom alla ;)

Det känns verkligen ruggigt med dessa oroligheter i Ukraina. Jag tror inte jag sett den filman så jag får kolla upp.

Ha nu en skön söndag
kram
Malin

ansepanse sa...

mamma har en sådan där kossa, eller hade, jag vet inte om hon har kvar den, jag måste ta och fråga
ja, usch, det är riktigt otäckt det där med Ukraina :( jag är riktigt rädd
trevligt med Baloo-sällskap igen
kramar

Nett sa...

Söta kossor, jag skulle med vilja besöka höganäs outlet. :) Kram

ansepanse sa...

Sv: jo, jag kunde inte motstå kuddarna, försökte ju först :)
kramar

Veiken sa...

Det är inte dumt att "fönstershoppa" man sparar så mycket pengar då.
Mjölkkossorna är riktigt trevliga... Kramar

kaffehörnan sa...

Då får du ha en fin vecka
kram

LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands sa...

Hej där! Tänkte bara kika in och berätta att vinnarna av veckans muffins är publicerade! Kika in och se om det blev just du! :)

Länk till inlägget: http://babustylee.webblogg.se/2014/march/vinnarna-av-veckans-muffins-4.html#comment

Superkul att du var med och tävlade! Ny omgång kommer upp i morgon om du vill vara med igen!