tisdag 11 mars 2014

VÅRKÄNSLOR

Idag har det verkligen varit fint väder. Temperaturen har gått upp ordentligt. Det var över 10 grader varmt i alla fall.
Vi började dagen med att städa lite. Det har inte varit så stor möjlighet tidigare, för vi har ju haft Baloo hos oss några dar och han fäller rätt mycket hår. Nu är det i alla fall borta och huset ser rent och fint ut.
Så idag gick det jättebra att sitta på balkongen i solen och avnjuta lunchen och sen eftermiddagskaffet.

Däremellan var vi ute en promenad och satte oss vid torget i närheten och åt årets första glass utomhus. Det var sol där också, så jag frågade just om det egentligen inte vore läge att använda solskyddsmedel. Det hade vi ju förstås inte med oss, så vi fick vara utan.

När vi hade druckit vårt kaffe, satt vi som vanligt framför TVn. Vi hade Lasse Åbergs Sällskapsresan inspelad, så vi hade riktigt kul. Jag stickade två lurviga sjalar under tiden. Det hade kunnat bli tre, men det ena garnet hade en knut efter ett tag, så det måste jag reklamera.  Sen påbörjade jag fyrkantiga små nallerutor, typ mormorsrutor. Jag köpte ju mera garn häromdan.
Just dessa, som jag har i bilden, var det inte den här gången, men jag har inte fotat de nya. De måste ju användas också. Jag har i alla fall lite dåligt samvete, att broderiet, som jag har på gång, har fått vänta lite. Men det ska bli färdigt. Det lovar jag. Det är ögonen, som inte räcker till, när vi tittar på TV. Så kan du se, hur flitig jag har varit. Allt detta ligger på vår soffa och väntar på "leverans".
Från vänster: Två filtar i mormorsrutor och ett pannband. Sen kommer det två trekantiga så kallade Tony Irvingsjalar. Så två stickade lurviga sjalar. 

Dagens Citat från Facebook: 

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Siita sa...

God morgon Gilla. Ja du nu svärmar det över med garn. Men dom jag köpte igår på Rusta var ju 200g, o dom ska sluta med dom. Halva priset var ju bra. 19.90 nystanet. Kram

Jenfan75 sa...

Gomorron
Ja uppe i larsbo är det riktigt mysig. Det är synd att det inte görs mer däruppe.Här har vi ju haft stormigt. Men idag åker nog vädringsställningen ut..

Veiken sa...

Våren kom av sig lite i natt och 4 minusgrader blev till en vit hinna på gräset, men nu skiner solen så mycket den någonsin orkar! Kram

ansepanse sa...

jo du är flitig med ditt handarbete :) och duktig också
förstår att Baloo fäller nu och då blir det ju en del som måste dammsugas
härligt med sol och vårvärme men här var det en natt med flera minusgrader
kramar

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Här hemma har jag en hund som både fäller och löper så det är måttligt kul nu. Känns som jag städar och städar, men det blir smutsigt lika fort.

Kram

Tweety26 sa...

Min första glass ute, har inte blivit än. Men visst blir man sugen i detta vädret. Snart dags att ta tag i trädgården, ser jag dock inte framemot. har inga gröna fingrar :-) Ha en bra dag i solen!

LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands sa...

Hej!

Ville bara kika in och berätta att vinnarna i Veckans Muffins är publicerade! Kika in och se om du var en av vinnarna! :)

Länk till inlägget: http://babustylee.webblogg.se/2014/march/vinnarna-av-veckans-muffins-5.html#comment

Ett stort tack till alla som deltog! Hoppas ni kommer fortsätta att delta! Den här veckan har vi uppehåll från Veckans muffins och har anordnat en riktig tävling istället. Tävlingen kommer upp kl 14:00, så kika in och se då om det är något för dig! :)

ansepanse sa...

Sv: jodå, ute i lillstugan klarade sig mina penséer i natt, nu står de återigen ute vid trappan
inte något fel med att ta med virkningen till väntrummet, ett bra tidsfördriv :)
kramar

Ama de casa sa...

Härligt att vårsolen skiner så fint nu :-)

Anonym sa...

Hej du..Edvin tror jag är ett namn som kommer...
Vilken jättefin dag jag har i dag +18,3 som varmast på balkongen,satt ute och lapade sol ett tag mitt på dagen,jätteskönt..Haé Kram.