lördag 5 juni 2010

Flytt från Kärvänligt






































































Hej på er! Här kommer jag med en ny blogg. Den förra heter Kärvänligt och har adress: http://metrobloggen.se/12gilla. Det har varit lite för mycket strul där, så jag tänkte prova på nytt här. Både igår och idag blev det fel och min blogg kunde inte visas. Så här skulle det bli. Hoppas att det går bra på det här stället i stället. :D.


Nu har vi ju kommit hem igen från vår Cypernsemester. Då har vi ju förmånen att få vara med Noack igen.
Redan, första gången vi träffades igen, blev det ett härligt återseende. Matte hade ju passat vår post och våra blommor och varje gång hade hon med sig Noack hem till oss. Hon berättade att så fort de kom innanför våra dörrar började han att trava runt i lägenheten och leta efter oss.
Vi hade balkongdörren öppen, när vi hörde Noack skälla utanför och då gick vi ut och hälsade på honom från balkongen 4 trappor upp. Så bråttom han fick att springa fram till porten. Vi har hiss i huset, så det tar inte så lång tid för honom att komma upp.
För säkerhets skull öppnade jag dörren på vid gavel, för att han inte skulle krafsa på den, som han gör när han är ivrig. Han rusade ut från hissen, men brydde sej inte om att hälsa utan sprang raka vägen fram till sin vattenskål och drack upp nästan allt. Sen började han hälsa på oss och visa hur glad han var, att vi var där.
Igår blev vi bjudna på grillparty i Sibbelins dotters koloniträdgård. Redan innan vi närmade oss stugan, fick Noack syn på oss och kom galopperande mot oss för att hälsa. Det var nästan att jag blev orolig att han skulle välta oss.

Här ligger Noack och nästan sover. Så blev det grillning och vi var nio personer, som fick gott grillat och god sallad både grönsakssallad och potatissallad. Vin till maten, men Sibbelin skulle köra bilen hem, så det blev jag som fick det stora nöjet att smaka av den sorten.
Matte var hundvakt till en liten hund av nåt slag och Mattes bror och hans familj var där med sin lilla vovve Cissi. Det blev alltså fullt med hundar på en endaste gång.
Så ligger Noack och vilar i ensamt majestät. Det blev nog lite för mycket på en gång för honom. Han tycker ju om små hundar och är ju van med Cissi, men med den nya blev kanske lite för mycket.

Så kom det ytterligare besökare, när vi hade ätit färdigt. De hade också en vovve med sej, så plötsligt var det fyra stycken. Noack gillade den nye och sprang faktiskt runt och lekte med den. Det såg riktigt trevligt ut.


Var hittar man blomsterprakt om inte i ett koloniområde? Se blommorna ovan.
Den sista bilden togs dagen innan vid Larödbaden utanför Helsingborg. Där satt vi i våra solstolar en och en halv timme i en underbar sol. Men vi var tvungna att sitta bakom ett stort buskage, för det blåste som bara den. Det är vad blomster jag har för den här gången.



Dagens Citat:
Vad gagnar dej all världen
om du tappar bort din själ?
Okänd.


Det här försöket blev inte så bra i alla fall. Jag får inte fotona att sitta på rätt ställe, för alla fotona lägger sej högst uppe på sidan. Jag ville lägga dem i texten på rätt ställe. Videon hamnade sist och det var inte heller meningen. Men efter ett tag kanske jag klarar av det här också. Välkommen tillbaka igen.

4 kommentarer:

Siita sa...

Härliga bilder. Väntar än på att få in mina på metro. Vill inte byta trivs annars bra där. Kram

Helen sa...

Hej!
Hoppas ni har haft en riktigt skön semester. Djurens kärlek är verkligen en äkta kärlek, bara vi är snälla mot dem så duger vi alltid. Vilka underbara blomsterbilder du visar. Ni verkar ha haft det mycket mysigt sen ni kom hem också, härligt. Nu ska vi se om jag kan få iväg kommentaren till dig den här gången. Ha det bra.
Kram/Helen

Helen sa...

Hej igen!
Vad kul det gick.
Kram/Helen

Anonym sa...

Jag önskar dig lycka till härinne! Hoppas du kommer att trivas på ditt nya ställe. Kram