torsdag 10 juni 2010

Jag har gjort ett undantag från mina vanor.

Som jag har berättat i min förra blogg på Metro, så brukar jag ha fredagarna som städdag. Igår var jag ju på väg att bryta den vanan med det blev det ju inget av.

Så nu i förmiddags gav jag mej själv förbud att öppna datorn innan jag hade fått städat. Då vet du ju nu vad jag har gjort.

Igår blev ju blommorna ordnade i stället. Ett par stänglar av de fina Mårbackapelargonerna hade brutits, så jag satte dom i en liten vas.


Här ser du det läckra ekipaget på en passande duk.
(Jag har själv virkat den, för att skryta lite).

Det finns ju så läckra inredningssajter, som jag blir så avis på. Så jag vill skaffa mej själv lite kredit med den här duken.

Det ska ju vara vitt i år Shabby chic kallas det väl. Eller betyder det skabbigt skick? Jag tycker mycket om stilen, så där lite gammaldags och romantisk.
Men vi har väl olika åsikter om hur det ska se ut hemma hos oss.

Sibbelin gillar ju lite mer åt det orientaliska, åtminstone vad det gäller mattor.



Så här ser vår säng ut, när den är bäddad och fin.

Men glöm bort mitt "kontor" till höger i bild. Där är det alltid överfullt och rörigt.


Nallen här fick jag i julklapp av min egen Sibbelin. Den heter Theodor och det gjorde min svärfar också. Axel Theodor.

Som du såg i förra bilden har jag en liten samling av nallar.


Det här är en senare bild, för vi har fått bättre lampor att läsa till.
Så har jag bäddat med mina rosenlakan, som hör till det romantiska i sovrummet.


Den här skyddsängeln har jag fått av ett av mina barnbarn.

Det var många år sen och då var giverskan inte så gammal, nästan bara barnet.

Nu ska vi snart iväg och fira Sibbelins ena barnbarn. Han fyller 34 år i morgon, men har kalas idag, för på lördagen är han upptagen av andra viktiga saker.

Så vill jag visa några bilder från Cypern
Klicka på adressen nedan så får du se ett bildspel.



Dagens Citat:

Det bästa med att vara gift med en arkeolog,
det är att han blir mer och mer intresserad av dig, ju äldre du är.

Juhak.


14 kommentarer:

Marina sa...

Så duktig du att handarbeta, en jättefin duk du har gjort. Så fina Mårbackapelargonerna är också.
Så fin säng också, så många fina gosedjur.
Så fin skyddsängel du har fått av ditt barnbarn.

Det är bra att ha en bestämd städdag.
bra att du har besämt dig för det att inte öppna datorn innna, starkt gjort av dig.

Ha en toppenhärlgi kväll.
Kram

diana sa...

Vad fint ni har det.
Haha, jag skulle kanske satsat på en arkeolog då :)

Siita sa...

Hejsan. Kan du komma upp till Örebro 21 aug på bloggträff? Jag vill så gärna träffa dej. Kram

Anonym sa...

AHA, datorförbud.Jag ska ha en bloggfri dag i veckan har jag tänkt.Får se om jag kan hålla det.....Kram

syren sa...

Så trevligt du har det i ditt sovrum! Hinner inte uppdatera bloggen just nu men tittar in då och då hos dig. kram

Stattinskan sa...

Så mysigt :-)
Min son heter Ted men när han var lite och jag kallade honom Theodor visste han att det var fara och färde :-)

Susanne P sa...

Du är disiplenerad du...jag har alltid datorn öppen/påslagen... ;)
Skyddsänglar behövs!
Kram

Mia systeryster sa...

Jag gillar chabby chick stilen=D Fin duk, vad duktig du är. Ja ibland måste man låta bli datan för annat!!Kram

Frogprincess sa...

Vad fint och pyssligt :-)
Har upptäckt att jag glömt byta din metroblogg mot den här på bloglovin... Ska genast...
Svar: kissen heter Pucko för att... tja, något ska han ju heta.

Fenixmonas sa...

Fint och mycket mys hemma hos dig! Den där rutan kommer upp hos oss alla som valt att kommentarsformuläret ska poppa upp i en särskild ruta...svarar du nej så händer inget värre än att du får se visningsbilden på de som har en sådan! Kram på dig!

Helen sa...

Hej!
Vilken fin ny blogg du har, headern är ju bara helt underbar, så vackra blommor. Vad fint och mysigt du har hemma och den lilla vasen med vikade duken är jätte söta. Ha så trevligt på kalaset och i helgen.
Kram/Helen

Sussi sa...

Ibland måste man ge sig själv lite förbud för att få något gjort. Datorn kan ta väldigt lång tid ibland ;)

Vad många gosiga nallar du har :)

Bildspelet var jättefint. Så många fina blommor det finns där. Många inte allt för fina ödlor med ;)

Kramisar

Mi sa...

Fina bilder och kul att få se hur du har det hemma. Jag gillar också den gammeldags romantiska stilen. Ser ut som att det går att kommentera din blogg nu. Det visar sig. Ha en riktigt fin fredag. Kramar/Mi

Vickan sa...

Ja visst finns det mycket fina inrednings butiker. Jag var inne på en sån otroligt fin inredningsbutik häromdagen (ska lägga ut lite bilder sen) Man blev helt sjuk och sen kom man hem till arbets kollegans sommarställe och inte blev man mindre inspirerad av det att göra om hela huset hemma. Det värsta är att det blir dyrt : ( /Vickan.