onsdag 30 juni 2010

Svalare idag och ingen sol förrän sent.


Jag ville bara berätta att vi har haft Noack som promenadsällskap i eftermiddag. Vi tog med oss en boll med handtag, som vi köpte i vintras. Då var han inte intresserad på grund av vätan och snön. Men så tyckte jag att vi skulle prova att leka med den idag. Men Noack tog ingen notis om den mer än en gång, då jag fick honom att hämta den. Trodde jag. Men han la sej bara ner och morrade lite, för att visa att den var hans. Han var inte arg alltså. Så det roliga för oss kunde vi glömma.


Idag har det blivit till ett par halsband också. Jag har riktigt fått inspirationen tilbaka. Det går att klicka på alla bilderna så de syns i helskärmsbild.


Jag fick för mej förut, att det var tisdag och Allsång på Skansen. Det var ju igår och då var jag ju i full fart med armbanden och glömde bort det då. Så det missade jag ikväll också.

Dagens Citat:

Alla såg äpplena falla med det var bara Newton,

som frågde sig varför.

Bernard M Baruch.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!


24 kommentarer:

diana sa...

Vad fina de blev :)

Siita sa...

God morgon. Första halsbandet var mest i min smak. Sv. Det är inte jag vid midsommarstången utan en vän. Men båda är små. Jag är huvudet längre än min vän. Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Dom blev ju riktigt fina,halsbanden.
Från svartvitt till färg,,jag har inte en aning,det bara blev så,,jag blev lite snopen när jag såg det..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Det känns skönt att Caisa kom till ett bra hem.Ha en skön dag!Kram!

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Undrar om inte mina kommentarer går fram till dig..??.kramiz

Sussi sa...

Oj en hund som inte gillar bollar. Eller var det kanske bara just den bollen..?
Doris är som tokig så fort en boll komemr fram. Det ska jagas och kastas.
Fast det kanske har lite med ras att göra också. Vissa kanske är mer intresserade av just sån lek?

Sv. Min tandläkare är inte så bra på Svenska så för honom är det svårt att prata mycket. Han brukar bara ta till orden när det är som mest nödvändigt. Och då blir det mest såna ord som gapa, gapa större, ner med hakan och tandläkarspråket till sin sköterska..

Kramisar

Farfar-Hebbe sa...

Hej Gilla,jag har ett nytt bildspel ute nu,,där blev det inget svart vitt,vet ej vad som hände tidigare.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Det turkosa halsbandet tyckte jag om..Ja chansen att vinna är minimal.Nu skiner solen här och vi har siesta.Kram!

diana sa...

Nejdå, inget fel på dina kommentarer :) Min yngsta dotter tillverkar smycken, så hon skulle nog bli rätt sur om jag köpte.

Vickan sa...

Vilka söta halsband!

Mia systeryster sa...

Min Bella är helt tokig i bollar, så hon hade definitivt lekt med den, Alice däremot hade bara tittat lite konstigt och väntat på att Bella skulle ha hämtat den. Fina halsband du gjort=D

syren sa...

Tittar in nu i kväll och ser att du gör vackra halsband.kram

Anonym sa...

Vi tittade på allsången igår i tältet. Svt.se är inte dumt :-)

Yvonne :-) sa...

Så du säljer smycken?Det visste inte jag.Kram!

Gilla sa...

Äntligen visas kommentarerna igen.

Gilla

Yvonne :-) sa...

Viste inte att du gjorde smycken.Hur säljer du dom?Nattikram!

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Fisketur blir det säkert på lördag också...fast konfirmation först, sen får jag snabbt svida om i bilen...Kramiz

Vicke sa...

vad fina dom är

Sussi sa...

Sv. Ja det är lite konstigt. Men det finns ju så mycket andra sätt dom kan leka på..
Det finns säkert något annat han tycker ä jättekul :)

Kramisar

Farfar-Hebbe sa...

Hej du..Ja inte ofta man får gratta ett hotell.
Haé Kram.

Yvnne :-) sa...

Ja det är bra att få hjälp av sönerna och barnbarnen.Ett av barnbarnen (16 år)är här idag och spelar musik.Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Ja ja,,Jag är högerhänt,men efter en skada i högerarm som gör att min känsel är borta i tummen och pekfingret,så fixar jag det mesta pillergörat med vänster hand..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Men en bor lite mer än en timmes väg härifrån.Kram!

Gilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.