tisdag 29 juni 2010

Lite av varje.

Vi fick ta oss till Väla stormarknad idag. Jag behövde mera tillbehör till min smyckestillverkning och så ville jag ha hjälp med min kamera.

Den visar en skugga uppe i mitten på de ljusa bilderna. Jag har en kontakt på Reseguiden, som säger sig vara lärare i fotografering och han har sagt att jag skulle gå till affären där jag köpte kameran, för att få hjälp med att blåsa linsen ren.

De kunde inte hjälpa mej, men tyckte att jag skulle lämna in kameran, så de skulle skicka iväg den. Men jag lämnade den inte, för jag behöver den ju nu, när jag har besök av min son och hans familj. Dessutom kommer min dotter hit med sin man också i morgon. Då finns det ju ingen möjlighet att jag kan vara utan den.

Min kontakt tyckte att det var för dåligt, så han ansåg att jag skulle vända mej till en annan fotobutik. Det kommer jag att göra också, för den som sålde kameran äger en annan butik nu.



En vacker klematis i Barnbarnets koloni.

Alltså eftersom vi blev utan hjälp, körde vi till Sibbelins dotter, som har en kolonistuga och drack kaffe. Det blev plötsligt en riktig släktträff, för först kom Noacks Matte med Noack och sen kom svärdottern med sin lilla vovve. Till slut kom också Sibbelins Barnbarns barn och hennes Pappa.


Morfar Sibbelin med sitt Barnbarn som nyss har blivit  fotopererad. Bägge generationerna använder käpp eller kryckor. Det är alltså Noacks lilla goa Matte.


Här kommer alltså Matte stapplande, medan Sibbelins Barnbarns Barn går med Noack i band för att hjälpa faster.


Noack står här och inväntar resten av sin flock. (Det är vi det). En Berner Sennen är ju både vallhund, draghund och vakthund.



Nu har han hoppat in i bilen och inväntar avfärden hem.

När vi kom hem lagade Sibbelin maten och vi satte oss på balkongen och avnjöt kyckling med currysås och ris till. Som vanligt avslutade vi maten med varsin Becel Youghurtdricka. Den är nyttig mot höga fetthalter i blodet och smakar jättegott. Så vi bruka ta den som dessert.

Sen satte jag igång med mina smycken. Idag blev det armband.











Jag gör aldrig mer än ett smycke i samma design. Alla blir unika. Blev du intresserad, så..........

De här är tingade, så inget av dom går att beställa.

Dagens citat:

Det kan inte bli någon kris nästa vecka.

Min fickdagbok är redan full.

Henry Kissinger.

-------------------------------------------------------------------------------------------


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!


5 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godmorgon! mycket fint här idag, både människor, djur och smycken! Kramen

Vickan sa...

Hoppas du får ordning på kameralinsen vännen. Vilka fina smycken! Vad duktig du är. Hoppas midsommaren blev fin även hemma hos er. Vi ses på min nya bloggplats annehlie.bloggplatsen.se./kram Vickan.

Sussi sa...

Men så kul att träffa så många släktingar. Och jätteskoj att din dotter kommer sen också. FÖrstår att du inte vill lämna in kameran då..

Armbanden var jättefina. Du är duktig på att göra smycken

Kramisar

Anonym sa...

Jättefina armband! :-)
Fast jag använder inga andra smycken än mina två halsband med stort affektionsvärde :-)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

verkar roligt att tillverka egna smycken!
fina armband du gjort.