måndag 14 juni 2010

Tur som tur. Vi tog en tur till Lund.

I morse skrapade vi en ny Trisslott. Snacka om tur, men den var inte större än att vi fick en ny dubbellott i stället.


Sen körde vi till Lund. Noacks Matte skulle operera sina fötter, så vi erbjöd oss att skjutsa henne och på det viset fick vi en utflykt på köpet. Vi parkerade bilen i ett garage och följde med Matte till ett fik, där hon kunde köpa sej något att äta. Så skiljdes vi åt och då var vi två rätt så sugna på nåt att äta också.

 Vi hittade en restaurang, där vi inte hade varit förut. Det var en fisk-restaurang, som heter Klostergatans Fisk. Deras mat så inte dum ut enligt gatuprataren, så vi gick in och beställde varsin Örtbakad lax med ljummen potatissallad & senapsvinägrette till lunch. Man fick sallad och bröd till också och det smakade jättegott. Det var helt enkelt rena festmaten. Efter maten tog vi kaffe och då fick man en liten chokladbit till. Den smakade mint och var jättegod den också.



























Vid bordet vid sidan om vårt, stod det flaskor med vatten till nästa omgång gäster. Jag kunde inte låta bli att fota flaskan, för det stod ett glas bakom den, så det såg ut, som glaset svävade inuti flaskan.

Mätta, nöjda och belåtna gick vi vidare.



Jag hade sett en butik tvärsöver gatan innan vi gick in på restaurangen och den ville jag utforska lite närmare.



Detta var skylt-fönstret som pockade på uppmärk-samheten. Butiken heter With Love, men har inte fått sin nya skylt ännu. Jag klev alltså in och tittade.


Jag frågade om lov innan jag fotograferade, för jag vet ju inte vad man tycker om det. Visst fick jag det, när jag berättade att jag bloggade och tänkte sätta in bilderna här.



Den här T-shirten gillade jag verkligen, för just den ängeln hade jag som bokmärke, när jag var liten och den är så söt tycker jag fortfarande.
















Allt var så smakfullt och fint upplagt att jag blev över-förtjust. Här visar jag de två söta tjejerna som stod för butiken. Jag glömde bara bort att fråga om det var de som äger den. Sibbelin hittade små hjärtan, som kan användas vid min smycketillverkning. De var jättesöta och jag köpte en hög.




Så skulle vi gå vidare till Dom-kyrkan och gick då förbi en brödaffär, som hade detta fina i skylt-fönstret.


Här syns Domkyrkan, men se den blir en annan historia på Reseguiden, när jag blir färdig med inlägget där. När vi hade kollat in allt vackert i Domkyrkan drog vi oss hemåt igen. Jag ljuger nog lite, för Sibbelin, skulle ju kolla några herrbutiker först. Men det blev inget handlande av idag.
 När vi kom hem gick jag och hämtade Noack, så han skulle få mat. Matte kom så småningom per bil med en väninna, som hon ska få bo hos några dagar och då ska Noack vara där också.

Dagens Citat:

Med tålamod kan man alltid lära sig att stå ut med motgångar -
andras menar jag.

Marc Twain.


Tack för att du tittade in hos mej!


11 kommentarer:

Susanne P sa...

Det var en riktig härlig utflyckt du var med om!
Härliga bilder!
Sv. jag fick en lott idag...ingen vinst...
Kram

Siita sa...

Det bokmärket hade jag oxå. ina bilder. Ha det gott. Kram

Anonym sa...

Vilken god mat.Det skadar inte att pröva nya ställen ibland! Synd att det inte blev en större vinst,men det är svårt, suck! Kram

Yvonne :-) sa...

Det var en härlig tur ni var på.Tack för att jag fick följa med,jag menar här på bloggen.Ska fråga Flower om hon klarar av att komma in på den.Kram!

Fenixmonas sa...

Morning! Härlig utflykt ni fick! Jag hade oxså en sådan ängel. Väldigt fina kort!! kramiz

Sussi sa...

Grattis till ny lott då. Mycket bättre än ingenting ;)

Maten såg jättegod ut. Kul att ni blev nöjda med restaurangbesöket. Affären är typiskt en sån jag skulle trilla in i på en gång. Det är så mysigt att gå omkring i såna..

Sv. Nej då.. vi målade inte nu utan vi tvättade huset med alg&mossmedel så all ingrodd skit försvinner. Det kan man göra i alla väder ;)

Kramisar

Anniepie sa...

Jaa, det är nog sovmorgon om jag tänker efter! :P men sover inte lika länge i vardagen som jag gör på helgerna i alla fall ;) hihi Åhh vilken härlig butik! Där skulle jag också trivts kan jag säga! :D God mat oxå, ha en bra dag nu! :) Kramar!

Yvonne :-) sa...

Klart man blir konfys Det ska vara på fredag som man får pengarna.Dom låderna som jag köpte på IKEA håller bra ordning på mina saker.Kram!

Anonym sa...

Vilken mysig affär :-)
Såna där bokmärken hade jag också som liten. Dels just den där som är på tröjan men även andra änglamärken.
Dom med glitter på tyckte jag var finast :-)

Anonym sa...

Hej.
Mycket fin sida du har.
Tack för titten.
Kram Reseglad

with love in Lund sa...

Tusen Tack för de snälla orden, trevligt att ni trivdes här. Bilderna är jättefina och speglar verkligen vårt koncept.
Och ja, det är vi som äger butiken... =)
Hoppas vi ses nästa gång ni får en anledning att besöka Lund.
Vi önskar er en trevlig sommar!

with love Kim och Rita