söndag 19 februari 2012

En slö söndag igen.


Idag har vi hållit oss helt inomhus igen. Förkylningen kommer och går liksom nysningarna.
Det har blivit mycket TV-tittande idag. Vi såg till exempel filmen om Johnny Cash. Vi hade spelat in den från TV och den var mycket bra. Man fick höra massor av fin musik och fick reda på mycket om hans uppväxt och hans liv.
Det var Joaquin Phoenix och Reese Whitherspoon som hade huvudrollerna. Det var en känslig och upplysande film.
Jag har hållit på med stickningen så den är färdig och väntar bara på knytband och knappar. Sen har det blivit broderi för hela slanten. Den första tavlan jag visade är färdig och jag är på gång med en till. Det ska ju bli tre till. Men det märks att man har blivit äldre och ser sämre. Det går utför med kärringen. :(

Dagens Citat:

Att resa betyder att nå ett mål.
Att vandra betyder att vara på väg.

Theodor Heuss.
*************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

11 kommentarer:

Maria sa...

Ja de kan va svårt ibland med att se om man håller på med små grejor. Jisses va man blir trött av denna förbenade förkylningen, ja känner mig helt slut.
Ha en fin måndag/kramen

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Usch för förkylningar men det är nog tyvärr den tiden nu med omsom kallt o varmt ute.
Jodå, det blå kortet gäller om man söker vanlig sjukvård på Gran Canaria men resebolagen hänvisar inte till kommunens sjukhus utan till en privatklinik...detta fick vi veta dagen innan vi for hem. Fast vi hade även Europeiska semesterförsäkringen som jag nu kommer att skixka in skadeanmälan till. kramiz

Siita sa...

God morgon. Nu har jag fått hosta o ont i halsen. När jag hostar så får jag en konstig smak i munnen. Får nog ringa VC igen. Var ju sjukskriven tills igår. Febern ligger på gräns. Kram

biggan sa...

krya på er, hopplöst när det inte försvinner. roligt med handarbete av alla de slag. kram biggan

Sand mellan tårna sa...

Samma med min förkylning. den håller sig borta på från morgon till kväll sen på kvällen kommer killet i näsan och jag nyser och snorar. men men, den går väl över snart. Många som snorar här.
God morgon och ha en fin dag.

Carina Sjölund sa...

Dessa eländiga baciller som inte vill försvinna!
Men jag är glad att vinterkräksjukan ej har kommit, fy för den lede :(

Men vilken tur att du har haft din stickning att pyssla med :)
Krya på er!
Kramen vännen♥

Mia systeryster sa...

Jobbigt med förkylningar som inte går över!Hoppas den går över snart!
Kram

Nett sa...

Krya på er därhemma.. Här har det inte hänt något med min förkylning så den lär väl komma som ett brev på posten så småningom. Kram

Veiken sa...

Jättetråkigt med dessa förkylningar. Vi har klarat oss tack och lov, men det står väl en liten äcklig bacill bakom hörnet och väntar på att ta tag i oss... Kramar och krya på er.

ansepanse sa...

du får skaffa dig nya glasögon, inte går det utför med dig inte
fortsätt nu kryapåandet
kramar

Anonym sa...

Usch förkylning,,inte kul..Ja lilla Ella var en liten gobit,storebror Leo var nog lite osäker på vad det var för en liten docka..
Ja nu är vi 42 st i familjen.Haé Kram.