onsdag 1 februari 2012

Thyko Brahedag?

Idag har jag inte varit utanför dörrarna mer än att gå ut med Baloo i kväll. För jag har haft tvättstugan igen. Tjatigt va? Men sånt är ju livet, att allt måste göras.


Jag hade oturen idag, när jag tvättade sista mörka tvätten. Det var nåt som hade legat i en ficka och gjorde att all den svarta tvätten blev vitluden. Jag fick ta om det igen och tvättade utan tvättmedel, bara sköljde igenom.

Men det hjälpte inte helt, så vi får ta hand om det i morgon med en sån där klisterpappersrulle. Eller vad det kan heta. (Det var inte jag som hade glömt nåt i fickan).
Sen ikväll när jag var ute med Baloo och busade med honom i mörkret, så trampade jag fel och trillade.

Då tänkte jag på den gången för några år sen, när jag bröt foten, när vi var ute och gick med Baloos företrädare Noack. Då snubblade jag på en liten stubbe ungefär 5-10 cm hög och 2 cm bred. Sen låg vänster-foten helt av mot höger.  Jag fick ju åka ambulans till lasarettet och blev opererad och har nu flera skruvar och en skena inuti benet.

Den här gången klarade jag mej, med "bara" ett stort sår på benet. Jag har ju lätt för att få blåmärken, men nu skrapade jag av skinnet på en rätt stor bit. Så det blödde ordentligt. Men annars är det bra med mej. Så den här dan var väl lite av en Thyko Brahedag.

Dagens Citat:

Den tunnaste strängen
ger den finaste musiken.

Ordspråk Norge.
*******************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Augusta sa...

Men oj, kanske inte den roligaste dagen kanske. Att ramla och slå sig illa är inte roligt och inte luddig tvätt heller.

Hoppas imorgon blir en bra dag för dig :)

Kram

Veiken sa...

Vilken otur att dratta på ändan så,men det är ju bra att du klarade dig utan brutna armar eller ben. Jag minns din eländiga fot och att ni fick ställa in en resa då. Krya på dig. Kramar

Sand mellan tårna sa...

Vi fick sol igår och det blåste bra så jag passade på att tvätta sängkläder. Får passa på när man kan hänga det ute, tar evigheter att torka om man ska hänga inne på en torkställning då sängkläder inte är små direkt.
Har ju hänt en och annan gång att nåt mörkt som färgar av sig hamnat med vittvätten.
Så du har haft goa fina Baloo hos dig.
God morgon!

ansepanse sa...

vad skönt att du inte bröt dig utan "bara" fick skavsår
tvätt blir det ju alltid
kramar och en bra dag

Maria sa...

Jag undrar jag hur det är ställt med minnet, var här inne å skrev i går kväll men tydligen inte. Ja jag skrev i alla fall att du ska va rädd om dig när du e ute med Baloo. Jo å så detta, tumla tvätten e bra när den blivit luddig. Ni får ha en fin kväll
Kramizar

Margit sa...

Så fort en olycka kan hända..och man får kanske ibland SVÅRA skador!! Skönt att du denna gången INTE bröt foten!!!!
Här har vi också kallt och ruggigt..I morse så kom det snöflingor..hemma i Kiolsva innan jag åkte till Esksiltuna.
Tittar nu ut-....och TROR att det kommer SMÅ snökorn....
Vi är så bortskämda denna vinter...så lite snö och lite kyla vi haft..OCH NU..så är det kallt....
Kram!!!

Carina Sjölund sa...

Hm detta med kvarglömda saker i fickorna är helt onödigt!
Och papperstussar är ju nästan helt omöjligt att få bort :((
Jag tvättade sonens mobil för några år sedan, det var inte populärt kan jag säga!!!
Ha en fin kväll!
Kramen vännen♥

ansepanse sa...

Sv: inte får du gå och bryta dig nu, jag gick gipsad förra året efter att ha ramlat i en isbacke
kramar och en fin kväll till dig

anniepiie sa...

Oj, tur att du inte gjorde dig riktigt illa så det skulle bli en repris... Himla halt ute nu. Kallt och snöigt är det här så jag håller mig inne! :) SV: jaa, himla bra bok tycker jag.Kram

Ninja sa...

Vilken tur att du inte bröt benet och vilken otur med tvätten....

Siita sa...

Tråkigt att ramla kull. Hade det varit jag som ramlat hade jag fått ropa på hjälp. Jag kommer inte upp igen med mina dåliga knän. Hoppas ditt ben slutat blöda. Kram