lördag 12 juli 2014

DET VAR EN LÖRDAGSAFTON.

Jag satt vid datorn och kollade Facebook på eftermiddagen. Plötsligt fick jag syn på en bild från en numera nerlagd restaurang, som hette Svarta Pannan. Det var från en grupp, som enbart handlar om Helsingborg. 
 Jag kikade närmare på bilden och blev jättesnopen. För paret som satt i bilden och skulle bli serverade mat, var ju jag och min man, som numera är död. Jag var så fräck att jag kopierade den, för att kunna titta närmare på den. Men bara lite senare, så var bilden och inlägget borttaget. Så snopet.

 Senare gick vi en liten, liten runda till en pub, som ligger på Hemköpstorget. Där köpte Sibbe öl och jag ville inte ha nåt med alkohol i, eftersom jag får blodförtunnande mediciner. Så jag drack två stycken Loranga apelsin-lemonad. Gott, när man är törstig.
Vi satt på pubens utomhusservering och snackade med en del folk. Plötsligt kom det en tjej förbi. Hon hade en papegoja på axeln och den satt kvar hela tiden.

 Den bara burrade sej in i hennes hår och hon såg inte lidande ut precis. Vi snackade med en kille som heter Peter också. Han sa, att han hade gått i samma klass i skolan som min yngste son och bad mej hälsa. Peter jobbar som målare.

När vi kom hem, lagade Sibbe till middag. Det blev kotletter av fläskytterfilén och därtill blev det kokt potatis och grönsaker. Så hade han gjort en god gräddsås till också.
Medan han var flitig i köket, så satt jag och virkade lite. De två längst till vänster är försök till ett par armband.
För eftersom jag har blodförtunnande mediciner nu, så får jag lätt stora blåmärken. Det här fick jag igår av en av mina klockor, som skavde mej. Armbanden skulle kunna dölja märket tänkte jag. 

De fina rutorna, vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, kanske en axelremsväska eller en tavla. Mönstret har jag fått genom Bautawich, som har kreerat det. Hon kan verkligen göra fina saker. Klicka på hennes namn, så kommer du till hennes hemsida. Där kan du upptäcka mycket trevligt.

Sibbe tittade lite på fotbollsmatchen mellan Argentina och Holland. Men när Holland ledde med 2-0. så tröttnade han och gick och la sej. Och det ska jag strax göra också. Hoppas att det blir en god sömn i natt, för det är en extra stor fullmåne i natt enligt vad man skriver HÄR på Helsingborgs Dagblad.


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilka fina virkade saker! Absolut att du kan använda de fina armbanden. Ha en fin söndag! /Hälsn Eva i Skåne

Veiken sa...

Så synd att dom hann ta bort inlägget och bilden, men tur att du han kopiera och spara bilden! Den är ju rolig att ha. Oj sådana märken du får när du äter den medicinen, men armbanden kommer att göra susen. Min gubbe äter blodförtunnande trombyl och det är ingen som har sagt att an måste avstå från alkohol, men du har troligen starkare grejor! Kram på dig!