måndag 25 mars 2013

Idag fick jag nästan fnatt!!!

Vi körde till Ängelholm idag, för att beställa tid hos Dahlqvists bilfirma. De ordnar alltid vår bil och har hållit den körbart skick i många, många år. Det blir ju snart dags för byte till sommardäcken och en koll av bilen så den är i gott skick när vi ska till Bilprovningen i början av maj. Det är verkligen en trotjänare vi har. Köpt 1999 och har alltid gått igenom kollen. Vi kör inte så långt varje år, så den är inte speciellt sliten, varken här eller där.

Jag blev förälskad direkt när vi kom innanför dörrarna där och plockade fram min kamera bums. Detta är min förälskelse.
 Den stod ju bara som ett utställningsföremål. Men så fin! En gammal Ford naturligtvis, eftersom de säljer Ford och även Mazda, som vi har.
När vi kom hem på sen eftermiddag och jag satte mig vid datorn, gick det inte att komma ut på nätet. Om jag inte vore gråhårig, hade jag i alla fall blivit det nu. Jag grejade och trixade efter alla regler både med datorn och modemet. (Det heter ju inte modem, det vi har, men just nu kommer jag inte ihåg rätta namnet. Lite sent på kvällen och jag är trött.) 

Vi satt och tittade på TV på Dicte, en jättebra dansk serie. Så i en av reklampauserna gick jag och kikade igen och till min stora lycka fungerade bredbandet igen, utan att jag hade gjort nåt på mer än en timma. Jag tror alltså, att det har varit fel på Telias anslutningar. GRRRR!!!

Inte nog med detta, för just när jag höll på med förhandsgranskningen av inlägget, stängde datorn ner helt och hållet, så jag fick tända den igen och sätta igång det här. På grund av dessa problem, tycker jag att det är för sent att skriva mer, så jag tänker säga:
Och sov gott!


Dagens Citat: 
Det enda du behöver här i livet 
är okunnighet och självförtroende 
och framgången är given. 
Mark Twain.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Nej, strulande datorer är ju jobbigt! Lika bra att stänga ner då. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Vilken härlig gammal bil. Kramar

attis sa...

Internetanslutningarna kan vaerkligen vara bråkiga. Jobbigt när det blir så. Vi har en farbror här i Holmsund som kör en sån bil på somrarna. Den är så otroligt vacker. VAd roligt att få träffas då. Hoppas det blir många påskkärringar då. Ha en bra dag. Kramen

ansepanse sa...

wow vilken läcker bil, den skulle jag inte ha något emot att äga :) tänk att sitta och åka fram i sakta mak på sommarfagra småvägar, det vore det :)
datorkrångel blir man arg på
vilken fin header du har nu, gillar den
Sv: det gick bra hos läkaren
kramar

Maria sa...

Vilket åka tänk å komma åkandes i en sådan.
Ja när inte datorn funkar som den ska blir de lite oroligt får abstinens besvär, tokigt men sant.
Vilka sköna dagar vi haft nu har just suttit ute i solen å gottat mig. Nu får jag väl göra lite nytta också
önskar er en finfin dag/kramizar

ansepanse sa...

Sv: skrattade gott åt att du skrev att du redan har ett vitt spetsparaply :) så nu är det bara bilen som saknas alltså ;) eller klänningen också då, men den är ju en bagatell i sammanhanget
kramar

Ma sa...

Vilken häftig gammal bil. Den var verkligen läcker. Dumma datorer som inte fungerar är något som inte är kul. Själv drabbades jag av det för en stund sedan. Men då var det Tele2´s fel och inte Telia...

ansepanse sa...

Sv: syr du själv? det gjorde jag förr men på senaste tiden syr jag bara gardiner och sådant
kramar

Nett sa...

Vilken förälskelse, en sådan skulle man ha och söndagsåka på sommaren :) Kram

Veiken sa...

Det är tyvärr så att många av leverantörerna inte håller måttet tyvärr. Värst är det väl med mobilerna tror jag!
Dessa gamla utställningsbilar är riktigt häftiga! Kram

Anonym sa...

Kväller,,Usch inte kul när det spökar med datorn..Urläcker bil,bilarna förr hade karaktär,,nu ser alla likadana ut..Haé Kram.

Sussi sa...

Usch för datorproblem..
Min börjar bli seg och behöver startas om ibland. Dags att börja titta på en ny. Synd det är så dyrt bara..

Sv. Helt rätt gissat av dig. Ljus och Ljushållare är ett rätt säkert kort att satsa på ;)

Kramisar

attis sa...

Tack för dina fina ord om min påskblogg. Det värmer. Klart jag bjuder på kaffe i Blåkulle. Säger oxå hurra för att vi träffs där :) Kram