tisdag 7 december 2010

Datorproblem igen.

Jag berättade ju att vi hade gubbens familj hemma och på krogen i söndags. Svärsonen satt mest vid våra datorer och hjälpte till att rätta till lite fel och sånt. Han är yrkesman och jag sa: Det är ju synd att du sitter ensam hela tiden. Det var ju inte meningen. Då sa han: Se det så, att jag är en nörd. Han älskar att jobba med datorer och fixa fel. Han hjälpte till med vår router och ändrade i den, så nu har jag inga problem med att komma ut på nätet. Peppar, peppar, ta i trä! (Jag knackar mej i huvudet. Det är bästa platsen.)

I morse såg jag på mitt Facebook, att min dotters söta vovve på knappt tre år hade dött i natt av en infektion i hela kroppen. Då skrev jag och beklagade i hennes Facebook och sen i mitt Barnbarns blogg. Här kan du se lilla Sally, eller Salle Balle Fikonskalle, som Barnbarnet brukade säga.


Sen skulle jag skriva till Svärsonens FB, men då fungerade inte tangentbordet på min nya dator. Jag jobbade och slet och kom ingen vart hur än jag letade vad som kunde ha orsakat det. Däremot, så hittade jag ett "virtuellt" tangentbord. Men då skulle jag sitta och klicka på varenda bokstav med musen.


Vad var att göra? Jo vi fick ta fram bilen i snöslasket och köra iväg till Elgiganten, för att få hjälp. Som tur är så köpte jag till en speciell försäkring till fri assistans. På den avdelningen stod det att det var stängt. Det var lunchdags. Sen vi hade gått runt lite, så kom vi tillbaka och och då var hjälpen där. Plockade upp datorn och killen som skulle hjälpa till, öppnade den och fingrade lite på den och vips, så fungerade den! Men han sa att vi skulle låta den stå kvar ett tag och gå runt i butiken först.

Det gjorde vi, för att vår fjärrkontroll till TVn fungerade inte heller. De är av samma fabrikat. Det hjälpte inte mycket, men det finns uppochnerknappar, som vi kan använda oss av. Jobbigt!

Sen hämtade vi datorn och när vi kom hem så fungerade den felfritt igen. Tack och lov! Så nu leker jag vidare precis som bruden här nedanför.

Jag ville bara visa min fina ljusstake, som jag fick en gång på 1970-talet av en av mina leverantörer. Den står alltid med ljus i på gubbens fina avlutade skåp. Han har själv lutat av det. Ljusstaken är ju väldigt aktuell nu i juletider. Det är en äkta smålandsstake och jag är jätteglad för den.


 Dagens Citat eller klokord:

Slutet gott allting gott.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

18 kommentarer:

gunsan sa...

en göta petter vad snurrigt med dator o allt, men vilken tur att det till slut blev ok.
Börjar en sak att trassla så fortsätter det sedan, märkligt nog.

Tråkigt, mycket tråkigt med vovvsingen, usch det är sånt man är rädd för att ens lilla älskling´ska bli sjuk.

Kramizzzzz

Yvonne :-) sa...

Tråkigt med hunden som inte blev sp gamal..Tur att du fick ordning på datan.Jasså du tillhör de rörliga kvinnorna??!!*ler*Nattikram!

donken sa...

haha klart att de ville att ni skulle "kika runt lite först" haha... bra knep där, säljknep.
knapp uppåner på tevedosan? :o

svar: ja nog är det bra med brett bäcken! :)
hur många barn var det du hade? 4 eller 5 har jag för mig.. :P

sara - mamma till wilda sa...

Skönt att det löste sig =)

Tråkigt med hunden. Beklagar

Sussi sa...

Vilken otur ni verkar ha haft med datorer ett tag. Tur att det finns folk i sin närhet som kan sånt där.. Bra gjort att ni tog den extra försäkringen så ni kan få hjälp på affären också.

Men vad tråkigt för din dotter och hennes familj. Knappt 3 år dessutom..

Vilken vacker ljusstake. Förstår att du är stolt över den :)

Sv. Nehe du.. Inte ett enda ljus fick jag med mig hem. Jag kanske är sjuk?? ;)

kramisar

Anonym sa...

Det är bra när det går att fixa, men så mycket jobb och adrenalin innan det är klart! Tekniken är inte bara av gott! Kram

Carina Sjölund sa...

Tur att du fick ordning på datorn :)

Tråkigt med hunden, och så ung oxå!
Kramar

Vicke sa...

vad bra att han ställde upp och hjälpte er

Mi sa...

Sååå tråkigt med hunden.
Skönt för dig att datorn är fixad nu så då är det bara att sitta som bruden på bilden och skriva, haha.
Ljusstaken är jättefin.
Ha det bäst. Kramar Mi

Siita sa...

Vilken fin ljusstake, den skulle jag vilja ha. Kram

Maria sa...

Det är konstigt hur man blir när nåt inte fungerar, jag är lika dan. Vilken snygg ljusstake riktigt allmoge ser den ut att vara. Nu tror jag att det var sista röstningen för mig för de va 5 dgr man fick rösta eller?
Kramizar från torpet

sara .- mamma till wilda sa...

a, till tockholm åker man inte bara så där.

Tack för rösten. Snällt av dig

Anonym sa...

skönt att det löste sig med datorn. det var verkligen en fin ljusstake
kram

donken sa...

har du samma utstyrsel som damen på bilden också, då? haha ;)

kaffehörnan sa...

Hej vännen
Vilket inlägg först kass sen bra, sen kass
Tur de blev bra igen
Oj så fin vove, tråkigt
kram

donken sa...

jaa, jag menar väl det. man måååste vara sexig och ha stay-ups, även när man sitter och slår tangentbordet fördärvat. hahaha ;)

kaffehörnan sa...

Gomorron tingelingtjejen
Hoppas du sovit gott, nu väntar kaffe
Du vet han Basshunter med båten anna
Vi loggar in heter en låt ha ha
kram

Sussi sa...

Sv. Jag googlade lite på hur hibiskusen normalt blommar. Tydligen så kan den blomma lite när som helst bara det är varmt och ljust. Vi har en värmefläkt en bit bort så antagligen är temperaturen behagfull för den där den står ;)

När man köper julkappar till så många får man dra ner prislappen lite. Man kan hitta otroligt billiga saker för en inte allt för dyr peng. Men normalt går det nog åt mellan 2500-3500 kr på julklappar!

Kramisar