onsdag 6 juli 2011

Ordningen återställd.

Som du nog såg igår, så hade jag några problem, dels med mina tänder och dels med skrivaren till datorn. Det ordnade sej ju med detta.


Men till råga på allt så kunde vi inte få in några som helst kanaler på TVn i går kväll. Vi har ju en TV-Malte i huset och han blev inte glad. Att det inte var fel på TVn kunde vi kolla över vår DVDspelare. Där kunde vi spela upp inspelade filmer, men kunde alltså inte se några kanaler.Vad göra?

Eftersom vi har ComHem genom fastigheten, tog jag kontakt med dem. Då fick jag reda på att det var någon i trappan vid sidan om, som hade gjort nåt arbete och klippt av TVkabeln. Det skulle åtgärdas som i morse klockan 7 fick jag reda på.

Så det var med spänning jag satte på TVn. Tänk! Det fungerade igen. Vi kan ju inte bara sitta och titta på inspelade eller köpta filmer.



Så var det så vackert väder att vi bestämde oss för att åka till Larödbaden och sola och bada idag. 

Vi började med att äta våra medhavda mackor. Jag kallar dom för Veikens Favoriter.


Du kan se att vi har vacker utsikt från "vårt" ställe i gräset.


Det går väldigt många fartyg genom Öresund. Här ser du dels en Helsingörsfärja och ett fartyg och i bakgrunden ligger Kronborg i Helsingör.


Vi hade en premiär idag också, för vi badade i Sundet. Det kändes kallt först, men när man hade väl kommit i, så var det jättehärligt.


Båtar, båtar, båtar.


Så kom det en kanotist också. Det är en äldre herre som brukar paddla förbi nästan varje gång när vi är här. När han är framme vid bryggan går han upp och går förbi oss, där vi ligger.


Så syns det ytterligare ett fartyg på genomgång, men sen tröttnade jag på att bara visa båtar, så jag slutade att fota.



Jag passade på att filma ett tag också, för att få se resultatet. Filmen blev lite skakig, men man kan se hur ett fartyg tar sej åtminstone en bit genom Sundet.

När vi sen körde hem, så såg jag ett jättestort fartyg vid hamnen i Helsingborg. Men jag lyckades inte fota henne. Jag har sett sen i Helsingborgs Dagblad vad det var för ett fartyg. Kika gärna lite i länken. Jag avslöjar det inte.

Så ett tänkvärt Citat, som är mycket aktuellt idag. Damfotbollen på gång just nu. Sverige mot USA kommer senare.

Dagens Citat:

Livet är inte en fotbollsplan,

som man skall rusa fram över,

utan en trädgård, som skall skötas.

H.E. Fosdick.
************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Nytt inlägg, som kan vara intressant.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

22 kommentarer:

Siita sa...

Nu har vi fått kattvakt. När vi åker på lörd-söndag. Kram

Siita sa...

God kväll alla

Anonym sa...

Fint väder, goda mackor och en underbar utsikt. Kan det bli bättre?
Det är så fina dagar och kvällar nu. Just nu har de svenska tjejerna tagit ledningen med 1-0. Hoppas dom fixar USA idag! Kram

Viktkamp sa...

vilka uuuuuunderbara bilder =) Kram

ansepanse sa...

vilken härlig dag med många fartyg och härligt bad i havet:)
jag undrar hur man kan ha råd att bo på ett sådant fartyg
Sv: vi bor på landet och har liksom lite långt till grannar men visst vi ringer varandra, det är därför vi blev varnade den här gången
kramar

Anonym sa...

Ja, nu gäller det baske mig att hålla tätt bakåt.....

Anonym sa...

Gottgottigottgott :) Kram

Carina Sjölund sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på :)
Kramen på dig♥

Fenixmonas sa...

En härlig dag hade ni förstår jag! Läste om det stora fartyget Världen men tror inte att jag skulle vilja begränsa min värld så...även om det är lägenheter och mycket olika aktiviteter för de boende. Fast fint var det och enormt! Kramiz

Anonym sa...

Vilket vackert Citat!
:)
Vad är Veikens favorit mackor, det har jag missat!
:(

Ha en fin Torsdag!

Kram
Stevie

Nett sa...

Så härliga bilder från Helsingborg :) Tänder ja, har nyss kommit från tandläkaren, det är kostsamt idag. Hoppas att du får en fin dag. Kram

Jenfan75 sa...

Ja nog skall det vara nån tok som klipper av kablar..

ansepanse sa...

Sv: visst är det lycka :) det där med barnbarn, just att få "låna" dem ett tag och bara få mysa
ha en fin dag - kramar

Nett sa...

Ja nu är jag klar hos tandläkaren, för resten av året :) det räcker med att klicka från min sida det är allt, just nu ligger jag på plats 28 av 2000 ca ;) Så fortsätt att klicka, en ggr per dag :) Kram

kaffehörnan sa...

jag har ej badat än
kram

kaffehörnan sa...

Oj oj japp de kan du tro
Jag väntar till sista Juli att bada
Försöker hala de så länge jag kan
kram
Jag skriker så fort jag får vann på mig

kaffehörnan sa...

Jag bara skoja
Jag har badkar
kram

ansepanse sa...

Sv: :) nej är man 24 vill man nog inte mys-pysa sådär :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: många kramar och puss på mun är inte illa det heller :)
kramar

Anonym sa...

Tusen tack för länkningen ;) Gott att vi vann, men vinner inte vi så unnar jag verkligen Pia Sundhage alla framgångar som finns! :) KRam

Anonym sa...

Detta är väl inget Du känner till?!
http://youtu.be/oje6lcxOKlA

PS! Tack för upplysningen om favorit mackan!

Nett sa...

Man har ju 150 kr per år genom FK som dras av, det kan man spara i 2 år max, och jag misstänker att det var de 300 kr du fick. Skönt med rabatter, för inte är tandläkare billigt idag. Kram