söndag 30 oktober 2011

Fototriss den här veckan.

Den här veckan gäller det att få ihop ett manligt tema, eftersom det är Fars Dag på söndag. Klicka på bilden ovan, så kan du se vad andra bloggare visar.


Den som bakar hos oss heter Sibbe och han lagar maten och diskar också. De två senaste momenten allt som oftast. Det är inte ofta jag lagar mat eller diskar. Men då slipper han de hårda jobben som städning och tvätt bland annat. ;-D


Här ser du sanningen bakom det påståendet även om vi inte har en sån ugn. Jag kan helt enkelt inte baka.

Så här har han tränat sen han var en ung man och just det här momentet gör han varje dag fortfarande vid 70+. Han tränar mycket annat också. Nog är väl allt detta manligt?

Det går att vinna presentkort till fars dag om man går in här hos Coldstuff.

Dagens Citat:

Ett spontant tal

tar tre veckor att förbereda.

Winston Churchill
********************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

19 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Härliga bilder hos dej med. Ja bagare är som regel en man. Kram

Sand mellan tårna sa...

Just det...fars dag är det snart!

Fenixmonas sa...

Mycket manligt! Lagar mat, bakar och diskar gör riktigt manliga män som är trygga i sin mansroll! Han är fin din Sibbe! Kramizar till er bägge!

Nett sa...

Skönt att slippa allt det där om han ändå gillar det och det blir bra :) Kram

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Jag är super dålig på just armhävningar *skrattar* Orkar typ inget...kram och ha en super fin dag

ansepanse sa...

vilken härlig fototriss :)
Winston Churchills ord gillar jag :)
Sv: jo, det finns på apoteket och jag kan gå dit och prata med dem
kramar

4U2 sa...

Ha,ha,ha som hos mig fast "han" har ett annat namn! :)

Fenixmonas sa...

Forstod allt det du Gilla! Idag är du med i min Pärlblogg! Kraaam!

Agneta sa...

det är väl bra när man kan fördela jobben till det som man är bra på och som man tycker lite bättre om att göra! Armhävningar...phu, det låter jobbigt!
kram

ansepanse sa...

Sv: jo, nog är det så att det måste vara foton, men roligt är ditt inlägg :)
Sv: jag får heller inte dricka kaffe för sent för då kan jag inte somna
kramar

B i r g i t t a sa...

Jo det där med bakning blir ju mer och mer manligt :)

Ingalill sa...

Härligt tolkning :)

Nett sa...

Locket brukar jag inte bry mig om heller, men ringen... + att göra rent efter sig i toaletten kan irritera mig ;) Kram

Veiken sa...

Bra med män som är så manliga att dom inte behöver gömma sig bakom gamla fördomar, utan gör det dom är bra på! Kramar

anniepiie sa...

Åhh tack för påminnelsen om fars dag! :) SV: jaa, det är konst verkligen! :) Kram

Fenixmonas sa...

Idag blir morgondagens inlägg inlagt lite tidigare då vännen Biggan läggs in på sjukhuset i morgon. Kramiz

ansepanse sa...

Sv: och roade gjorde du :)
kramar

Oliver sa...

Jag bakar sällan, så den manliga genen saknar jag. Tränar gör jag regelbundet, men möter mest tjejer ute i terrängen. Kanske killarna mest går på gym? Fin triss och var rädd om gubben!

Sussi sa...

Det är bra när man kan dela upp sysslorna lite. Här hemma är det sambon som lagar mat oftare än vad jag gör och det är jag som sköter tvättandet och dammsugandet lite oftare än vad han gör. Det har bara blivit så.
Härligt att din man tränar och står i. Det kommer han att tjäna länge på.

Sv. Tyvärr fanns det inte toahållare i samma serie annars hade jag också velat haft en sån :)

Kramisar