tisdag 31 januari 2012

Bara vara idag. Inget speciellt har hänt.

Idag har jag drabbats av den kända bloggtorkan igen. Så här kommer en liten film att njuta av.



Jag fick ett mejl idag från en vän och han delade med sej av några vitsar. Vad sägs om de här?

Norrländsk filosofi

Två män i Norrland sitter och pimplar och filosoferar på riktiga mäns vis och dricker öl.
Efter att ha suttit stilla i några timmar så säger Jim till Tommy :
” Hörrudu Tommy, jag tror att jag vill skiljas från frugan. Hon ha int´ prata med mig på två månader!”
Tommy funderar, och dricker sakta ur sin öl innan han långsamt svarar:
”Näe, det tyck´ ja att du nog ska tänk igenom.
Såna kärringar ä svåra å hitta"....
En till:

Igår kväll diskuterade jag och min fru det ena och det andra. Efter en stund kom vi in på ett ämne gällande eutanasi (dödshjälp).
Jag sade till min fru: Om det någon gång händer mig något så tillåt inte att jag blir liggande raklång med näring från en flaska. Stäng bara av alla apparater som håller mig vid liv!
Då reste sig min fru, stängde av TV, kopplade ur dator och hällde ut min öl i vasken.
Kvinnor är snabba att ta livsviktiga beslut.
Så en till till slut.
Försvunnen
- Hur var er man klädd när han försvann hemifrån?
- Bruna byxor, vit skjorta, diskhandskar och ett stort förkläde.
Dagens Citat:

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka.
Cort Flint
*********************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

8 kommentarer:

Maria sa...

Hejsan! Litet skratt på kvällen e inte dumt. Läste ditt inlägg från igår tyckte det var intressant att läsa, du kan vara glad att ha kvar dessa ord som skrevs för så länge sedan. Önskar det hade funnits lite från mina anfäder, bilder å historier.
Ha det fint/kram

Sand mellan tårna sa...

Hahaha tack för god skratt denna morgon!
God morgon på dig!

ansepanse sa...

hahaha - vilken bra liten filmsnutt :)
roliga historier också och dagens citat är superbra
en fin eftermiddag kväll till dig
kramar

Siita sa...

Hejsan Gilla. Jag har torka med. kram

Carina Sjölund sa...

Tack för ett härligt skratt :) kan behöva lite uppiggande när man jobbar natt!

Och du... bloggtorka har jag i mellan åt oxå, men vi kommer alltid igen :)
Ha en fin kväll vännen!
Kramen♥

Nett sa...

Det är skönt att bara vara, jag har haft en sådan dag idag. Så underbart. Kram

Ninja sa...

Bara vara.....mmmmm inga måsten....

Margit sa...

Gilla, hä sitter jag och skrattar högt för mej själv, när jag ser den roliga filmen..Historierna var roliga OCKSÅ!!!
Är i Esksilstuna och ska jobba i natt ochåker hem tilll min Lasse direkt i morron bitti....
Kram till er båda!!!