onsdag 2 juli 2014

FLITENS LAMPA HAR LYST.

I måndags var jag till "posten" och skickade iväg de här små söta skossorna. Jag har inte gjort dom själv, utan vi hittade dom nere i Palma Nova under vår semester. Min dotter skickade en bild till mej, när hon skulle bli mormor för första gången. Men jag hittade inte nån beskrivning nånstans till dom. 
 Så när vi hittade de här små gullisarna, var det ingen tvekan, utan att vi köpte dom med en gång. Men jag kan inte skylla på "posten" att de inte har  blivit skickade förrän nu. Hoppas att de har kommit fram i alla fall. Jag har ju lyckats med att mitt sjätte barnbarns barn föddes just när vi var på semestern.
Jag hittade den här förtjusande bilden på nätet i går. Det medföljde en beskrivning också, så jag blev sugen på att sticka nån sån liten kofta.
När vi var på väg hem från min ordinarie garnaffär Stick inn, så såg jag den här underbara rabatten igen. Du kan läsa på hennes hemsida om du klickar HÄR.

Jag har ju berättat om att jag stickar sjalar, som kallas för Pyttipanna. Äntligen har jag löst gåtan hur men ska göra dem ordentligt.
 Jag har just stickat färdigt två stycken och nu är de blockade och klara. Den ovanför är i melerat garn.
 Färgen är nog lite för ljus här, men för mörk i föregående bild.
 Så här ser den ut på ryggen. Den ska nog duga till att värma sej med.
 Här har jag hängt på den lila sjalen på min antika provdocka. Den är aldrig förbättrad under årens lopp. Och jag använde den i skylten i min affär en gång i tiden.
Så ser den lila ut framifrån.

Ja det var det det. Nu tänker jag börja så smått på koftan.

Först kommer det ett Citat, som jag har hittat på Facebook. Men Sibbe säger nästan likadant, varje gång han ska ta på sej skorna. Men han äger därför inga knytskor.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

kaffehörnan sa...

Hej tingeling du
Vad snyggt de kommer bli
kram

Fenixmonas sa...

Så mycket fint du gör! Koftan kommer säkert att bli superfin o uppskattad! Kramiz

Anonym sa...

HHej du..Jag är i Sunnersta nu och passar barnen,,pappans semester börjar nästa vecka..
Rackarns va dom små skorna var fina..Du är en hejare med stickorna ser jag..Haé Kram.

Anonym sa...

Jag har ju bara en dryg timme att köra så är jag i Uppsala,,denna veckan har varit lite tuff,började i lördags med flyttning,även söndagen samma,måndag o tisdag blev det en flyttvända på kvällen,på dagarna är det bara jag och barnen och vi hittar på lite olika saker,bland alla flyttlådor..Jag kör hem på lördag för att ladda om,sen blir det Lappland på måndag..
Ja jag har tur som har de mina inom rimligt avstånd,vilket känns skönt..Haé Kram.

Veiken sa...

Oh, vilka läckra små skossor! OJ, man blir nästan sjuk!
Ni blir bara fler och fler hos er! Mysigt!
Sjalarna är jättefina! Du är så duktig! Kramar

Ama de casa sa...

Vilka söta små skor och vackra sjalar! :-)

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna fredag! Kramiz

TantGlad sa...

Du är ju sååå kreativ och duktig. Fint du gör och vilka söta skossor. JO..söt barnbarnsbild åxo. Tänk vilket fint ögonblick när man blir stor och titta tillbaka på.
Jättefint med sjalar att svepa över en sensommarkväll. Vi får väl bara hoppas på lite sol och värme nu.
Ha det så gott du fina.
VARM kram från mig!

Veiken sa...

Jag skickar lite sommarkramar och önskar er en härlig helg i värmen!