söndag 20 juli 2014

SLÖ SÖNDAG IGEN.


Idag har vi varit slöa och inte varit ute mer än på balkongen och ätit middag och druckit kaffe där. Det har varit vackert väder. Solen har skinit, men det har blåst också.

Jag har mest hållit på med mina virkningar. Har blivit helt biten.
Detta är ett färdigt alster. Kommer att bli en present. Hjärtat är dubbelt med en liten styvnad emellan, så man kan låta det hänga. Jag har virkat ett sånt till, men jag måste skaffa styvnaden innan jag kan göra den sista vita ytterkanten. Hade tyvärr inte nåt lämpligt hemma. Så det är ett så kallat UFO, det vill säga ett ofullbordat objekt. (Unfinished Object).
Jag har virkat två såna här delar med prästkragar också. Det ser lite snett och vint ut, men när jag syr ihop dem, så kommer det att se mera rakt och fint ut. Delarna ska bli en väska till mej, som jag ska ha till mina nya röda byxor och med en vit topp eller blus till. Jag ska bara virka sidodelar och en del till botten. Får se hur det kommer att se ut.
Jag hade några prästkragedelar över, så jag virkade ihop dem och tänkte att det kan bli till en tavla med en enkel ram till. Att sakerna ser lite vinda ut, beror på att de ligger till så kallad blockning. Man lägger sakerna så slätt som möjligt och sprutar lite vatten på, eller lägger en blöt handduk över tills allt  torkar. Sånt som man gör själv när man virkar eller stickar eller tillverkar nåt själv kallas för DIY. Det betyder Do It Yourself i de här kretsarna.

Mönstret till Prästkragarna hittar du HÄR hos Bautawich. Hon gör olika sorters mönster och har även en butik, där man kan köpa garner och tillbehör också. Jag har hittat många fina virkbeskrivningar där och fått mycket med inspiration från hennes sida. Men jag är inte sponsrad på något sätt. Jag ville bara ge lite tips.

Så blir det en godnattbild samma som sist, men jag tycker att den här solnedgången är så fin. Tänk att kunna ha en sån fin utsikt från balkongen.


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gullig du är Gunilla som skriver så fint om min Inspirationsblogg o Webbshop! Roligt att jag har kunnat inspirera dig så med "mina" prästkragar o idéer! Kram <3

Åsa "BautaWitch"
http://BautaWitch.se

Anonym sa...

Jag har sett att uppgifterna kan variera lite mellan olika media,,så vad som är 100 rätt vet man väl inte..Alla har väl rätt kanske mer eller mindre..Haé Kram.

Nett sa...

Så snyggt det blev :) Javisst blir man biten, och faktiskt jag har nu virkat en massa under min semester men det känns helt okej. Semestern är slut och jag känner att jag har kunnat gjort det jag har kunnat och velat. Kram

Ama de casa sa...

Du hittar verkligen många fina mönster att virka :-)

Solnedgången är helt underbar :-)

TantGlad sa...

Visst får man slöa till det ibland.
Jättefint du virkar. Så längesedan jag virkade, men blir lite sugen då jag ser det fina du virkat.
Vacker bild på solnedgång.
Ha en jätteskön tisdag nu!
Kramkram från mig!

Jenfan75 sa...

Vilken fin solnedgång

Anonym sa...

Hej du,,Ja denna fruntimmersvecka kommer att gå till historieboken som den varmaste i mannaminne..
Snyggt virkat,blir nog en fräsig väska när den blir klar..Haé Kram.

Veiken sa...

Finfina alster. Hjärtkorgen ser nästan ut som dom man flätade ihop förr! Snyggt! Kram