torsdag 17 juli 2014

I SOMMARENS SOLIGA DAGAR.




Jag var ju nere på stan i går och trodde att jag skulle få se en gymnastikuppvisning. Men det blev enbart träning.
Synd att jag inte visste när uppvisningen skulle vara. Den här filmen visar bara när man tränade. Det var 4600 hitresta gymnaster och ledare. Nu vet jag att man har haft avslutning på Eurogym 2014 i kväll. Du kan läsa lite mer om det i Helsingborgs Dagblad HÄR.
Så här vackra planteringar finns det på Sundstorget, där jag tittade på gymnasterna.

Idag hade vi fått för oss att åka till Råå och den så kallade "Landningen". Det är en del av en av stans finaste badstränder. Vi hade sol både länge och väl och det syns på mej, för jag är rosenröd på bröstet ovanför baddräktskanten och i ansiktet. 

Som vi brukar göra, så ringde vi till våra vänner Kristina och Lasse och ville ha sällskap.
 Bilden föreställer ingen av oss, utan jag ville bara visa vilken fin utsikt vi hade, där vi låg/satt i våra solstolar i gräset. Det är Danmark man ser på andra sidan Öresund. I dagligt tal, Sundet bland folk i Helsingborg. Vi blev inte färdiga att bada, för det fläktade så att vi inte blev tillräckligt varma, så man behövde svalka av sej.

Först kom Kristina cyklande och lite senare kom Lasse på sin cykel. Vi har ju alltid så mycket att prata om, så till slut ville Lasse att vi skulle åka hem till dom och dricka kaffe. Ja, tack, för det började faktiskt suga efter det i den speciella kaffetarmen.
De begav sej hem på sina cyklar och vi skulle hämta vår bil på parkeringen. Då passade jag på att ta ett foto upp mot gatan. Husen ligger så fint där.

När vi kom, så hade Lasse haft tid att handla lite och göra i ordning kaffet och brett mackor. Vilka goda såna!!! Och vackra!!! Synd att jag inte tänkte på att fota dom!!! Alla var dekorerade så fint med tomater. Vi snackade vidare ett bra tag igen, men så tyckte vi att klockan var så pass sen, att vi skulle åka hem. Det blev pussar och kramar och så körde vi.
Jag brukar ju fota blommor, men det blev inte av hos Kristina och Lasse, så jag får väl visa våra egna i balkonglådorna. 
Vi är faktiskt rätt malliga för att de har tagit sej så fint. 
Ja, så får väl den här bilden säga lite godnatt med den nedgående solen i fjärran. 

Nu hördes det sång och lite skrik utifrån gatan, så jag gick ut på balkongen igen och kikade. Det var mängder av ungdomar som gick förbi. De hade ju haft avslutning på den nya Arenan på Eurogym 2014.

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

3 kommentarer:

Veiken sa...

Det är otroligt så många fina dagar vi får den här sommaren. Det är bara att ta för sig. Har man dessutom vänner som gör smaskiga smörgåsar kan det inte bli bättre! Kram

Anonym sa...

Jväller Ja puh så varmt vi har haft nu,här uppe i 2 veckor,snustorrt är det i naturen,ett regn skulle behövas nu,för att rensa luften lite..Dina pelargoner ser fina ut.Jag är nu hemma igen efter ett par dagar i Uppsala..Haé Kram.

Anonym sa...

Kväller..Här kom det ett häftigt regn mot kvällningen,,så nu är det skönt att sitta på balkongen och filosifera..Haé Kram.