tisdag 8 juli 2014

KÄRT BESÖK.

Idag fick vi verkligen ett kärt besök. Det var min yngste son Lasse, hans hustru Katri och deras äldsta dotter Amanda och hon hade med sig sin kille Viktor. De hade tagit ut lite semester och började med att besöka Katris brors ställe i Västergötland.

Sen tog dom sej neråt Helsingborg och checkade in på ett hotell och vandrarhem strax utanför Höganäs i Strandbaden. Men först hade de lytt råd och åkt till Killeröd, ett härligt kafé där, som vi har rekommenderat många gånger. Vill du se deras urval, så kan du klicka HÄR. Redan på första sidan på deras hemsida kan man se de goda räkmackorna eller de fina äppelpajerna, som brukar vara våra favoriter.

Ungdomarna, dvs. alla fyra reste över till Helsingör i dag och gick till Kronborgs slott och tittade bland annat på kassematterna där. Kika HÄR, så kan du se lite mer om Kronborg.
Här är det kära svärdottern i vår stökiga hall. 
 Till vänster Viktor och till höger Amanda, ett av mina sju barnbarn. Här har vi redan hunnit till kaffet. Men jag var den som lagade maten för en gångs skull och det blev pasta med köttfärssås. Sibbe hade gjort i ordning en sallad. Till dessert hade jag gjort citronmousse med vispgrädde. Hoppas att dom blev mätta, för jag är ju inte så van att utspisa så många på en gång. Maten tog nämligen helt slut. Dessutom är det ju mest Sibbe, som lagar maten hos oss.
Min yngste son, Lasse, tycks ha fått på sej en märklig huvudbonad.
 Blombuketten i fönstret fick vi av gästerna när de kom. Jättefina. Det går att se min cirkelkofta bakom Katri också
Sibbe ser väl nöjd ut han också. Men jag ser att vår ikon har ena dörren stängd. Den har vi köpt på Naxos för många år sen.

Vädret var varmt, fuktigt och svettigt idag, så vi hade tvärdrag i lägenheten. Min antika provdocka föll till golvet två gånger om. Men den höll!

Vi kommer ju att träffas igen, innan de reser hem igen, om inget oförutsett inträffar.



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

3 kommentarer:

Ama de casa sa...

Trevligt med sånt finbesök :-)

Veiken sa...

Det är så härligt när barnen kommer på besök.....tiden går för fort när man är tillsammans.Jag vet ju hur fint det är på Killeröd! Kramar

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Vad trevligt att ni fick er lite besök. Jag tror säkert att de blev mätta och glada av din mat.

kramar