fredag 4 juli 2014

LANDSKRONATRIPP FOTOKAVALKAD.

Vi börjar med dagens outfit.
Ny tröja inköpt i Palma Nova på Mallorca, gamla linnebyxor från KappAhl för många år sen. Sibbe tog fotot. Han ville att vi skulle köra ut under dagen. Men han sa inte vart. Men när bilen rullade söderut, så gissade jag, att han ville till Landskrona.
Rätt gissat. Nu har vi precis parkerat bilen och kom utanför Muséet. Där stod en sak, som vi inte hade sett tidigare. Det är ju Reutersvärds kända knutna pistol. Den finns ju i flera exemplar på olika håll. 

Sen vi hade varit och handlat ett par skor i en fin skoaffär och hälsat på hos Anneli i herrbutiken Marc, så gick vi hit.
Det är ju vårt favoritställe i Landskrona, när det gäller att dricka kaffe med tillbehör. Det är så mysigt där med gamla saker och gammal inredning. Klicka på bilden, så kommer du till deras hemsida. Du kan hitta hit då.
Nu blev det kaffe med danska smörrebröd och vi satt på uteserveringen, som finns i en smal gränd.
Nu kom Sibbe med i bild också, när han har avnjutit kaffet och smörrebröden. 

Man har en avdelning tvärs över gränden också, som heter så här.
Här säljs gamla saker, som är jättetrevliga och lockar till inköp.
 Det här måste väl vara en gammal kaffekvarn. Var inte rädd, jag köpte inte den.
 Så har man fina gammaldags lyktor som lockar.
 Egentligen skulle vi ha haft nytta av det här lådskåpet, för vi har så mycket smågrejer. Men plats? NEJ!
Man kan väl kalla de här för adresslappar? Fina gamla motiv.
 Jag gillar verkligen fotot i mitten.
 Och såna här metallskyltar skulle nog passa både till våra katt- och hundälskare.
 Den här gamla klockan är också fin. Men jag har själv en ännu finare, som jag har ärvt.
 Utanför Hörnan stod de här grejerna och man kan se själva huset mitt emot i fönstret.
Alldeles utanför Gyllene Koppen finns det en verkligen fin butik också. Den heter Housing och hon som har den är väldigt duktig på att skriva vackert. Inte på de här sakerna, för de har hon köpt in.
 Detta är ovansidan av en vit fin pall. Detta har hon skrivit på den.
Den här skylten borde vi ha hemma, för här är det aldrig ordentlig ordning, för vi bor hos oss. 


 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Vilken mysig dag ni fick! Jag håller på att skänka bort alla småprylar, extraglas o koppar m.m. Allt för att få ett så lättskött hem som möjligt! Senaste året har massor av onödiga saker lämnat detta hem. Så fina ni är, både Sibbe och du! Kramiz

Ama de casa sa...

Snygg outfit :-)

Jag tror bara att jag har sett den där pistolen med enkelknut - aldrig med två knutar. Men det är kanske effektivare...

Veiken sa...

Tröjan som du köpte i Palma Nova är toppenfin! Roligt att vara ganska ensam om den i Sverige! :)
Jag har så många prylar och jag begriper inte vem som har burit hit dom! Kramar

Anonym sa...

Oj va fint det är där ni var i Landskrona..Skitmysigt..Jag har en tjejkompis på Cypern som oxå heter Jessika men med C..Finväder har jag i dag,hoppas det håller i sig nu ett tag.Jag åker upp till södra lappland i morgon bitti..Haé Kram.