måndag 24 februari 2014

BRAND OCH BRODERIBRYDERI.

Jag har varit väldigt slö idag ända fram till vid 4-tiden. Då satte jag igång att betala räkningarna, så det blev gjort extra tidigt den här månaden. Men jag fick ju räkna med att februarimånaden är kortare än de andra.
 Medan jag satt och jobbade med det som allra värst, så satt Sibbe framför TVn och då la han upp ett väldans hojtande. Vad var det? Vad var det? Jo han hade sett på den lokala TVn, att det var en stor brand på Norra Stenbocksgatan en bit ovanför där vi bor. Det var tydligen flera anlagda bränder i källaren på det huset. 

Jag rusade ut på vår balkong och fotade. Det var blinkande brandbilar och tydligen polisbilar också i mängder. Bilden blev inte speciellt bra, för jag fick zooma in fokus och det var ju redan nästan mörkt ute.

HD har artiklar om detta HÄR Om du ser pilen vid filmen under den vita skylten, så är det nu en blomsteraffär, som en gång i tiden var ett postkontor. Det var det sista stället jag jobbade på, innan min yngste son föddes och jag blev hemmafru. 


Vad i hela fridens namn är det jag har framför mej? Jo, jag har börjat med broderiet idag. Både beskrivningen och väven är så små, att det är svårt att se. Så jag fick plocka fram mitt förstoringsglas, som jag köpte för många år sen, när jag skulle brodera Stockholmia, som hade ännu tätare väv och 50 olika färger. Det var ett Clara Waeverbroderi, som tog ett halvt år att få färdigt. 
 Då hade jag inte ens börjat med glasögon än. Nu behöver jag både glasögon och ytterligare hjälpmedel. Men jag gissar om jag bara har fått igång arbetet lite mer, så kommer det att greja sej. Men det tar nog tid och jag är en envis j---el.


Dagens Citat från Facebook. 


 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Siita sa...

Det kommer att bli bra när du fixat det andra. Kram

Fenixmonas sa...

OJ då, då blev det spänning i tillvaron, fast sådan spänning kan man förståss klara sig utan!
Rejäla doningar fgör att öka seendet har du i alla fall! Kramiz

Ama de casa sa...

Fy vad läskigt med bränderna... :-(

ansepanse sa...

vad otäckt med bränderna, särskilt när de är anlagda, usch fy vad skrämmande
vilket mastodonthandarbete, förstår att det tog ett halvår att få klar men du måste ändå varit flitig, för jag tycker att ett halvår är rätt kort tid för ett så stort arbete
Sv: jag lovar att snöskyffeln ska få stå kvar där ett tag till :) jag vågar ju inte chansa :)
kramar

Anonym sa...

Hoppsan,inte så roligt när det brinner..
Oj den var skitfin,Stockholmsmotivet,,den blir nog fin den du håller på med nu oxå..
Ja i dag var det gamla hederliga namn i almanacken..Haé Kram.

badtant.bloggo.nu sa...

Det kan vara bra att vara en tjurig jäkel ibland. Man får nästan ont i magen då man hör sirener.Usch. Tur det finns hjälpmedel så att du kan fortsätta med broderierna.
Kramen på dig.

Anonym sa...

Ja det är alltid otäckt när det brinner,,det kan bli hemska bränder i städer och tätorter,läser i Helsingborgs Dagblad att man misstänker mordbrand,Usch o fy,skönt att det verkar ha gått bra.Haé Kram.

ansepanse sa...

Sv: usch, då var det ännu mer otäckt eftersom Baloo och Baloos matte bor så nära där det brann
kramar

Anonym sa...

Jag är så trött på de där anlagda bränderna. Jag såg på TV om era.
Med envishet kommer man långt. Kram Bosse