onsdag 26 februari 2014

DET KÄNDES SOM OM VÅREN HADE KOMMIT IDAG.


Just det! Vi var på Hemköp i middags och handlade en del. Det är ju lönehelg och de hade avsmakning och specialpriser idag. Det var inte nån höjdare, som bjöds. Vi hade med oss Dramaten och tur var det, för det blev mycket handlat.

Så skulle vi gå hem med grejerna, men bestämde oss för att sätta oss i solen och njuta av den på en bänk. Där satt vi rätt länge, för det var lä och som sagt soligt. Det kändes skönt där och tankarna på att våren var långt borta försvann.

Ja, sen var det det vanliga, eftermiddagskaffet med en chokladbit till och så blev det handarbetande av för mej. Idag så sydde jag på fodret till en av mormorsplädarna jag har virkat. Den här skickade jag förra veckan till ett av mina barnbarns barn som ettårspresent. Jag fick ett tack av hennes gulliga mamma på Facebook, så jag blev riktigt rörd.  

Hon skrev så här: Tack snälla rara du!! Presenterna är jättefina!!. Vad snäll du är som lägger ner så mycket tid på XXX, det här är verkligen den bästa sorten av presenter!! Du är så rar mormor! XXX hälsar och tackar så mycket till gammelmormor! 
Så nu är de flesta av mina arbeten färdiga. Förutom ett. På 1980-talet virkade jag ett överkast med mouscher på. Det har använts dagligen hela tiden sen dess, förutom sen i höstas. Det har blivit skört och på tvätten vill man inte ta emot det på grund av, att dom tror att jag blir arg om det går sönder. (Det skulle det förmodligen göra också.)

Mönstret fick jag av min dotter, som i sin tur hade ett överkast, som hennes svärmor hade virkat. Jag tyckte att det var så fint att jag ville ha ett likadant. Nu har jag alltså bestämt att "slakta" mitt vita överkast, för att se om det finns vissa delar som jag kan använda till mindre saker. Kanske som kuddöverdrag eller så. Jag har alltså börjat sprätta upp sömmarna. Det fotot tog jag när jag hade fått en vinst från en av bloggarvännerna. Under vinsten syns hur överkastet såg ut. (en liten bit av det)
På kvällen blev det Pyttipanna med rödbetor och stekt ägg. Pytten köpte vi färdig i butiken, så Sibbe behövde inte stå vid spisen så länge och föda barn. Hehe!



 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jodå, visst kändes det som vår igår och det såg verkligen ut som vår också! Du är så duktig med dina handarbeten! Kramiz

TantGlad sa...

Så duktig duär.
Kloka ord av Gidlund på slutet.
Tittar in och önskar dig en fin dag!
Kramen

Siita sa...

God morgon. Fint du virkar. Hoppas du kan använda till kuddar. När jag skulle ha Ellinor började jag på ett överkast, det blev aldrig klart. Blev en duk ist. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Här kan jag inte känna av våren,,en riktig grådag,disig+3,5..
Jag har varit in till Gevalia på Fm,handlat lite kaffe och godis...
Min lunch i dag blev Tacos..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja den jojken gjorde även mig tårögd,,vilken fantastisk röst han har,fint att se Tobbe rörd till tårar..
Här har det varit jämngrått hela dagen..Haé Kram.

Veiken sa...

I morse när vi landade så var det både ruggigt och grått! Så några vårkänslor fick i inte.
Ja du Gilla, det som är oss kärt och som används mycket, slits och man kan inte göra så mycket åt det, men det har ju varit till glädje och nytta länge! Kramar

Anonym sa...

Ja även Chirley var märkbart rörd,fint när man visar sina känslor..Haé Kram.

badtant.bloggo.nu sa...

Så fint att hon skrev och talade om hur mycket hon uppskattade den fina presenten. Du är ju såååå duktig på att handarbeta, blir lite avundsjuk.
Nu är det kväll och jag ska upp tidigt så natti,natti

Ama de casa sa...

Vilken underbar hälsning! Jag förstår att du blev rörd.
:-)