onsdag 19 februari 2014

VARDAGSSLIT.


Ja, det har jag haft idag. Det var tvätten igen. Men det var lite jobbigt, för fläkten i torkrummet fungerade bara med kalluft. Så allt blev inte riktigt torrt, när jag var klar. 
Jag skulle ta ner ett fuktigt påslakan från upphängningen och stod rätt nära dörren ut. På nåt sätt vred jag mej, när jag tog ner lakanet och slog i pannan på högra sidan, så jag fick en stor bula där. Det gjorde så himla ont, att jag nästan mådde illa. Men jag fick faktiskt inget blåmärke, som jag annars har så lätt för att få. Men jag hörde hur det kraschade, så jag nästan trodde att jag hade spräckt huvudet. 
När jag kom upp i lägenheten tog jag en värktablett, som jag fick av doktorn häromdan. Det gör inte ont längre men om jag tar på bulan så är det lite ömt. Jag var tvungen att berätta detta, så det var nån mer än Sibbe, som kan tycka lite synd om mej.
När posten kom, var det inte så synd om mej längre, för där låg ett brev från Malin som kallar sej för Wiper. Jag hade vunnit andra pris i en gissningstävling hon hade haft. 

Det är en riktigt fin handduk med freds-märken på och ett par ugglor. Den ena är i ett plåtliknande material och den andra är en uggla ristad i en sten ser det ut som. Jag blev jätteglad för vinsterna.  Jag är ju med i en grupp på Facebook, som kallar sej för Virka Mera och där är det populärt att virka ugglor minsann.
Ovanstående är en liten filt virkad med mormorsrutor. Jag har fodrat den med vitt vlieseline, så man slipper att se baksidan. Så virkade jag ett litet pannband med utbytbara rosor också. Det blev en födelsedagspresent till ett av mina barnbarns barn, som fyllde ett år häromdan. När det var födelsedagen, var de i Thailand och jag visste faktiskt inte vilket datum hon var född. Nu vet jag det.
Medan tvättmaskinerna var igång och hela kvällen har jag hållit på med en annan present till ett annat av mina fem barnbarns barn. Den är lite svår att virka, för det finns ingen riktig beskrivning, så man kan veta exakt hur man ska göra. Men jag är ju inte SÅ korkad, utan jag kan ta ut mönstret själv. Det blir på något sätt min egen design. När den är klar och ivägskickad, kan jag visa foto.

Dagens Citat: 
Vi kan aldrig göra något vänligt för snart, 
för vi vet aldrig hur snart 
det kan vara för sent. 
Ralph Waldo Emerson.

♥♥♥


 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

Margit sa...

Men Gilla...vad fu ör Duktig...som virkar...och virkar.Jag gjorde det också förr...Men det är många år sedan.....nu villbjag intevens försöka...Kram!

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Det är klart vi tycker synd om dig när du har slagit i huvudet. Hoppas det kommer kännas bättre snart.

sv: Vet du, jag har faktiskt inte tänkt på att det syns dåligt. När jag själv har tittat sy tycker jag att det har synts ganska så bra, men det kanske är olika beroende på vad man har för dator och skärm och så. Men nu har jag i alla fall ändrat så förhoppningsvis ska du känna att det är lättare att skriva nu hihi.

Kramar

Fenixmonas sa...

Oj, ja jag tycker riktigt synd om dig som kraschade i tvättstugan! Här tvättade vi på tisdagskvällen. kramiz

Aurora sa...

Morn. Aj, aj aj. hoppas du inte fått ngt blåmärke idag. Ibland kan de i huvudet komma dagen efter och så sjunker de lätt neråt. Kram

Nett sa...

Ajdå, förstår att den smällen måste ha känts. Så fint du gör med din virkning :) Kram

Ama de casa sa...

Aj, aj, aj... Sånt där gör så fruktansvärt ont! Stackars du...

Du får ha på dig hjälm nästa gång du har tvättdag ;-)

ansepanse sa...

JAG tycker också synd om dig <3 stackars dig som slog dig så, hoppas att det inte har blivit ett blåmärke där tills idag
GRATTIS till den fina vinsten
och du virkar så mycket fint jämt :)
dagens citat är bra
kramar

Skruttmärtha sa...

Hej Vännen!
Blåser nu på din panna och tycker synd om dej som blev anfallen av dörren.
Fint du har virkat. Nu gör du mej nyfiken i en strut vill ju snart se det du gjorde till det andra lilla barnet.
Kikar du in så får du se min docka. Nu är det inte mycket kvar, kan tänka mej att håret tar tid att göra.
Får oxå mediciner utskriva för ett år. Ena pillret skrev han två recept på för annars hade jag fått förnya efter ett ½ år.
Nu ska jag ut och traska i snön, började snöa inatt. Halt och många olyckor som hänt.
Ha en bra dag
Kramar från Gun-Britt

Carina Sjölund sa...

Ajajaja så ont det skulle gjort.
Men det är tur att du är så duktig på att virka vännen :)
Kramen♥

ansepanse sa...

Sv: aj, då blev det blåmärke ändå, ja jag får väl vänta på bilden, så ser jag ju också hur det ser ut
kramar

Veiken sa...

Jag tycker verkligen synd om dig! Det är hemskt att slå sig p de viktigaste delarna!
Hoppas att du känner dig bättre nu! Jäkla tvättstuga! Kramar

Veiken sa...

Svar: Brudparen som "vigs" på stranden är redan vigda i Sverige före resan htiner, Det jag gjorde var en personlig ceremoni med den korta versionen av vigselakten och lite andra romantiska inslag! Kramar

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

sv: Tack snälla du. Jag hade behövt köpa ännu baddräkt också. Eller en mer sportaktig bikini. Vi ska ju snorkla väldigt mycket och då hade det vart skönare att ha något som sitter betydligt bättre än vad en liten bikini gör hihi..

Vad roligt att ni planerat in lite resor. Kos var jag på för något år sedan. En väldigt mysig ö tycker jag. Alla hade sagt att det var värsta party ön, men så upplevde vi det inte alls. Vart på Kos ska ni?
kramar

trollet sa...

Men stackars!! Hoppas verkligen det fick gå över fort... Många barnbarnsbarn blir det;)

bibbi sa...

Inte kul när dörrkarmarna springer på en. Tycker synd om dig. Såg i en kommentar att du fått lite ofrivilligt smink i ansiktet. Tulle lille........

Vilka fina vinster! Grattis!!!!

Och som vanligt virkar du superfint. Smart grej med utbytbara blommor i pannbandet.

Syns snart igen :)
Kramen