lördag 15 februari 2014

DAGEN EFTER.

Ja, inte i den vanliga bemärkelsen i alla fall. För jag brukar vara måttlig.
Jag var ju bjuden på en Hjärtlig fest i går kväll tillsammans med en mängd damer. Det är en väninna, som alltid brukar ha en "Alla Hjärtans Dags Fest" och jag var medbjuden.
Det var ingen hejd på så mycket gott som bjöds. Mat i form av smörgåstårta, vårrullar och sist men inte minst massor av kycklinglår. Det saknades inte sallad heller. Alla blev bjudna på bubbel, när vi kom och sen var det maten som bjöds. 
Det var väldigt roligt att få se så många damer på en gång. Många av dem kände jag igen och en del inte, men i stället var det många som kände igen mej. Jag hade ju en butik i stan för länge sen.
Jag hade med mej en present till värdinnan Monica. Julpapper, men ändå med hjärtan på och i. Vi hade samlat till en annan present också.

Det var det här hjärtat, som jag visade förut, som var i mitt paket. Men jag hade satt en avlång röd stav och ett litet metallhjärta i nederkanten också. Monica är, som jag, hjärtefantast. Jag hade gjort hjärtat för hennes skull.
Det syns ju på glasögonen om inte annat. Men hela hennes tunika var överfull med små hjärtan också.
Här syns hon tillsammans med min väninna Gittan, som agerade chaufför i går. Tack både Monica och Gittan för en superhärlig kväll! Alla andra också förstås! När vi gick hem fick alla varsin liten present av värdinnan också.

Mina tre Hjärtan här står för mina tre barn som alltid.
♥♥♥

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

17 kommentarer:

Ma sa...

Ser ut som Du haft en riktigt kul kväll.

Ama de casa sa...

Trevligt med kalas :-)

Siita sa...

Vilken trevlig kväll du hade. Här har det varit oväder idag. Massor med snö. Kram

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Det låter verkligen som en fin kväll det där. Vad gott med smörgåstårta, vårrullar och kyckling också. Blir ju nästan lite hungrig här haha.

Kramar

Veiken sa...

Det är mysigt med sådana fester. Synd att det är för sällan bara! Kramar

TantGlad sa...

God morgon!
Du visar hjärtligt härliga bilder och hjärteglasögonen var värkligen roliga att titta på.
Sån mysig och trevlig kväll du har haft.

Ha en fin söndag nu och kram från mig!

Anonym sa...

Verkade vara en riktigt trevlig tjejkväll. Jag måste bara berömma den underbara Header du har. Wow! Plötsligt längtar jag tillbaks till våra "gamla" hem. Söndagshälsningar från Bosse

Nett sa...

Vilken härlig träff och en alldeles underbar present du hade med dig :) Kram

Anonym sa...

Härligt,med en alla hjärtans fest,mysigt värre..Oki,gratta henne du..Jag ska kolla på herrstafetten kl 11,blir spännande..Haé Kram.

Skruttmärtha sa...

Vilken härlig kväll ni hade.
Fint papper och fin present du hade med dej.
Jag gjorde hjärtan pizzor till gubben och mej.
Om tre månader måste jag besöka min nya läkare mina pillerrecept måste förnyas då.
Jag har redan testat två läkare förra året och förrförra och om dom tyckte jag inte.
Dockans ben är klara nu ska dom förenas med kroppen, inte kul om man måste sprätta för jag syr med dubbel raksöm.
Kram från Gun-Britt

Wiper sa...

Vad kul du hade det i går det såg verkligen festligt ut. Du hade tagit så fina bilder också. Kul att den blonda kvinnan klädde ut sig lite och spexade. Hjärtat du virkat är så snyggt.

Ditt vinstpaket skickas i morgon.

Ha en skön kväll
kram

Anonym sa...

Kväller..Ja i en stafett är ju alla viktiga,alla måste prestera för att det ska bli seger..Så heder åt hela teamet,inte minst gänget som fixar skidorna..Härligt att se tjejerna på pallen med medaljerna och den blågula fanan gå i topp,läckert..Haé Kram.

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Vilken härlig tradition detta med en alla hjärtans fest. Ser ju att du hade det jätte trevligt. Hoppas att resten av helgen har varit lika bra.
Hej svejs

Fenixmonas sa...

Ser ut som en absolut superkväll! Så trevligt! Kramiz

Carina Sjölund sa...

Vilken mysig kväll ni hade♥
Och att du var proppmätt efter all den goda maten som bjöds på, förstår man :)
Kramen♥

Anonym sa...

Kväller..Ja mera Guld,,det kommer säkert,,Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Du missade nog första delen av mitt inlägg Gilla! Vi har haft ett fantastiskt fint väder, mellan 25-30 grader hela tiden...vara hemresedagen som var dålig och det gjorde ju ingenting för då var vi ju tvungna att ha på oss kläder igen, varma kläder. kramiz