söndag 2 februari 2014

FOTOTRISS DEL 247: SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR.

Ja, uppgiften den här veckan på
är ju att skildra hur det ser ut där man är.
Här kommer mitt bidrag.
 Jag undrade bara vad det var för konstig sak, som fanns på himlen. Den satt precis ovanför den långa masten i mitten av bilden. Sånt har vi inte sett på evigheter.
Vi var på väg hem i bilen, så jag tog bilden där. När vi kommit hem bjöds jag på middag. Det blev potatis skuren i skivor med smör, strimlad ost och lite skorpmjöl på. Lades i ugnen och fick bli färdigt där. Så fick jag en bit kött av fläskytterfilén och svampsås till. Gott, gott, gottigottgott!

Senare när solen hade gått ner såg det så här ut från vår balkong.
Molnen täckte inte himlen nu heller. Tempen ligger över nollstrecket och snön har nästan tinat bort. Mitt i alltihopa såg jag en liten tunn måne skina. Den kom inte med i den här bilden.

Vill du se hur andra har det nu, så kan du klicka HÄR.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Freja sa...

Väl trissat! Och även hos oss tittade solen fram en stund idag, trevligt!

Veiken sa...

En fin triss! Jag kan skicka dig lite strålar av den där konstiga saken! :) Kram

kariogjon sa...

Takk for recepten! Det var jo kul at man fikk en recept med på trissen.

Nett sa...

Fint trissat. Så gott det såg ut med maten :) Kram

Siita sa...

God morgon. Fin triss o god mat. Innan jag åkte till Margit igår så gjorde jag fläskkarré, sås o råstekt potatis. Kram

ansepanse sa...

fin triss och jag gillar berättelsen till trissen också
här hade vi också solen framme på eftermiddagen igår, härligt, fast idag är det grått igen
Sv: nej, J har ingenting sagt om mellon :) och jag glömde fråga
kramar

Carina Sjölund sa...

Vilken fin triss!
Här är det varmgrader även denna dag :)
Kramen♥

Anonym sa...

Hejsan,den tallriken såg förbaskat god ut...
Här har det varit ett par disiga dagar,graderna på + sidan,just nu +3,1 slaskigt värre ute..Solen har jag inte sett på länge..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Jag såg också en tunn måne igår, och kom till slut på vem det var... ;-)

Braig triss!
:-)

Anonym sa...

Kväller,,nja inget av förslagen var rätt,så du får gå runt kvarteret utan prislapp..
Jag ska testa Sibbes rätt vid tillfälle..Haé Kram.

Anonym sa...

Vilken underbar vy från din balkong!

Ruth i Virginia

Lajsas Fotografi sa...

Fina bilder!