torsdag 20 februari 2014

FLITIGA HÄNDER OCH OS.

Det här är resultatet av att en dörrkarm i tvättstugan anföll mej igår. Det blev en selfie, för annars är det väl ingen som tror mej.
Jag var tvungen att dra bort luggen, annars syns inte blåmärket. Jag måste ju tacka för alla uppmuntrande tillrop. Så många kommentarer, är det inte så ofta jag har. Men det kan kanske bero på att det handlade om en olycka. Jag har sett hos många andra också, att om man berättar om sjukdomar och liknande, så blir det många kommentarer.
            
Dagen blev rätt spännande när det gäller OS, Vi kikade på Puckelpist eller vad det kunde heta. Det var ruskigt spännande. Man visste ju inte om de skulle komma ner helskinnade, eller ej.
          
Senare var det finalen mellan damerna från Canada och de svenska damerna i Curling. Matchen var jättespännande ända in till slutet. Men det var inte "vi" som vann. Det blev i alla fall en olympisk silvermedalj.
          
Så jag har haft många timmars hand-arbetande idag. En virkad liten marinblå barntröja ligger för att bli slät tills i morgon. Jag har bara att sätta fast ett par "fickor" på den, så är den klar. Sen satte jag igång med min stickade pyttipannasjal igen. Det är bara några få varv kvar så är den också färdig. Jag har gett mej på, att göra saker och ting färdiga. Det är alldeles för många halvfärdiga grejor som ligger och väntar. Bland annat Pyttipannan, som du ser här. Men idag har jag kommit mycket längre med den.
Jag har ju köpt en fin bok om virkning och där fanns det mycket nytt att lära sej. Så är jag ju med i en grupp på FB, som kallar sej Virka mera och i en annan som heter Online stickkafé och en till, För oss som älskar att sticka. Jisses så mycket information och så många tips jag har fått.

Dagens Citat: 
Alla våra drömmar kan uppfyllas 
om du har modet att uppfylla dem. 
Walt Disney.

♥♥♥

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ojojoj, det var en rejäl smäll! Tur att det gick bra i alla fall! Kramiz

ansepanse sa...

det v ar ju ett rejält blåmärke det blev, men luggen täcker ju för, bra
och du, jag trodde dig även utan bildbevis :)
bra med silver också
kramar

Veiken sa...

Oj, tack och lov att det inte blev värre. Det kunde gått riktigt illa!
Svar: Visst är det sonen med sambo på parazzibilden! Kramar

Siita sa...

Oj vilket blåmärke det blev. Men det blir snart bra. Kram

Ma sa...

Hu, vilket otäck blåtira Du har fått. Tur att det gick bra. Visst har dagens sportsändningar varit intressanta. Kul att Du kommit längre på Din pyttipannasjal...

Ama de casa sa...

Men ajajaj... Det ser ut att göra RIKTIGT ont!

Glöm inte hjälmen nästa gång... ;-)