tisdag 11 februari 2014

JAG HAR VARIT RÄTT FLITIG IDAG.




I förmiddags färgade Sibbe mitt hår. Jag hade alldeles för lång utväxt, så det var nödvändigt. Nu kan jag i alla fall visa mej, utan att skämmas för de vita benorna uppe i skulten. Förr, innan jag blev pensionerad färgade jag alltid håret själv med henna. Men efter det har Sibbe hjälpt till med friseringen. Jag åker förstås på att klippa honom med rakmaskinen på tvåans avstånd.
Men det ordade vi inte, innan Jessica kom med Baloo. Hon var bjuden på nåt trevligt med övernattning, så han ska bli hos oss i natt också. Det var verkligen längesen. Men han är rolig, för när hon skulle gå, så såg han så underlig ut. Precis som om han visste, att de inte skulle ses förrän i morgon, onsdag.
Sibbe gick ut med honom ett par gånger under dagen, men när det redan var mörkt tog jag honom med mig ut. Baloo kom nämligen fram till mej och kröp upp i mitt knä, där jag satt i soffan och stickade. Det skulle klias och kelas. Men när han var nöjd, fick jag ner honom på golvet och då satte han sej och tittade ordentligt på mej. Då förstod jag ju, att det var dags för mej att klä på mej och gå ut med honom.
Vår promenad brukar ju gå över bilparkeringen, som finns ovanför parken utanför vårt hus. Det var alltså mörkt ute, så jag programmerade kameran att ta två bilder på en gång. En med och en utan blixt. Så här lyckades jag få till det med honom. 
 Så här långt har jag hunnit med min Pyttipannasjal. Plötsligt har polletten trillat ner, så jag kan följa stickbeskrivningen. 

Det är ju alltså uddkanten, som har blivit så här lång under dagens lopp Den är för närvarande ungefär en meter och har tretton flikar, men beskrivningen säger att man bör sticka den två meter lång, innan man stickar till resten, som ska finnas i mitten på arbetet som du ser.
Så har jag äntligen blivit vän med vår nya kaffekokare också.

Dagens Citat: 
Den som vill mycket 
är rikare än han tror. 
Camille Goermans.

♥♥♥


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Vad duktig du är som lärde dej så mycket igår. Får nog snart också köpa ny bryggare, den jag har börjar spricka i plasten vid plattan. Ha en trevlig onsdag. Kram

trollet sa...

Fina Baloo!!

Ama de casa sa...

Alltid bra att vara kompis med sin kaffebryggare :-)

ansepanse sa...

vad roligt att Baloo är hos er, jag är säker på att han trivs bra där
nu är du alltså fin i håret igen :)
och vän har du blivit med nya kaffekokaren också :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Att vara vän med kaffekokaren är ju inte helt fel :)
Och Baloo kommer först i alla väder för dig♥
Kramen rara du♥

Anonym sa...

Kul att ni får ha goa Baloo ett tag. Skönt att du kommit på hur,så du slipper repa upp igen..Jar har ett väder nu,gråare än grått,ser nästan ut som det ska komma något från ovan..Haé Kram.

Anonym sa...

Kväller,,jag kollar på hockey,vi leder..Du måste prova den smaksatta med feta och tomat,tror skånemejerier har en sådan..Skönt att du fått ordning på kaffebryggartalangen..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja gör så testa den med fetaost och soltorkade tomater till grillat,kanongott..Haé Kram.

Ma sa...

Skönt att Baloo har Er till att passa honom. Pyttipanna sjalen blir jättesnygg och tur att Du har kommit på hur man skall virka den nu. Gissar att beskrivningen inte var så vidare. Kul att Du är vän med Dina nya kaffekokare