fredag 26 oktober 2012

Halsduk? Någon?


Igår eftermiddag bakade Sibbe små matbröd. Himmel så gott det blev med stark ost och sen marmelad på. I morse blev det gravad lax med hovmästarsås. Det blev också gott.

Jag har haft efterfrågan på ”halsduken”, så jag har varit i garnbutiken idag och fotat vilka färger, som man kan få till en sån.
Tänk på att när det blir stickat blir det mycket fluffigt som den som ligger vid sidan om. Den är i vitt och ljusgrått. Det fanns ett annat garn också i olika färger, men utan de små bollarna.

Den här blåa färgen har blivit lite för ljus. Den är mer som den mörkare blå färgen i plagget under.Är det nån mer som är intresserad, så kan du skicka mig ett mejl. Adressen hittar du i min högerkolumn. Det gäller bara att ändra at till @. Då kan du berätta vilken färg som önskas och jag kommer att berätta priset i vändande mejl. Jag behöver ju ditt namn och adress också, så jag kan skicka halsduken. Så finns ju den här färgen också, samma som jag själv använde till min halsduk.

Dagens Citat:
Också i lexikon
kommer arbete före succé.
Okänd.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

19 kommentarer:

Yvonne sa...

Hoppas att du får många beställningar. Jag har halsdukar så jag behöver ingen...Det var ju ett minne för er två.Sibbe får göra en ny! Sätt den på insidan av dörren. Kram!

ansepanse sa...

åh vad gott med hembakt bröd :)
jag använder själv inte halsduk, gjorde det förr men fryser inte på samma vis längre
hoppas att du får riktigt många beställningar nu
kramar vännen och en fin fredagkväll till dig

ansepanse sa...

Sv: jag skulle också vilja bli bortskämd sådär som du blir med hembakat och god mat :) mm, han verkar vara jätteduktig din Sibbe
och självklart håller jag tummarna
bamsekramar

Fenixmonas sa...

Precis sådana halsdukar sålde en del av kvinnorna i Side när vi var där nu, Werona köpte ett par stycken. Kramiz

Yvonne :-) sa...

Tråkigt att han inte kan göra en ny skylt. Jodå jag använder halsduk ibland.Nattikram!

Nett sa...

Så läckert med de halsdukarna :) har sett garnet i våra garnaffärer med. Mitt påbörjade projekt har tagit sin form, bara armarna kvar. Kram

trollet sa...

taget, mailar dej! =))

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna lördag! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon Gilla! Hoppa att du har sovit gott! Här är det 3 minus .Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. På juntan i torsdags så hade dom fått hem ett nytt garn till sådana halsdukar, det var luddigt i ytterkanten. Kram

ansepanse sa...

Sv: en ny dag har börjat :)
önskar dig en fin lördag
bamsekramar

Ama de casa sa...

Den är jättefin, men handarbete är inte riktigt min grej... :-)

Yvonne ♥ sa...

Vad mysigt att få krypa ner i sängen igen.Idag har jag varit på hundkurs med Bella.Och det var kallt men sol! Snart ska jag göra mat till oss. Ha en bra fortsättning på dagen! kram!

attis sa...

Vad gott med hembakt :) Jag gläds åt de stunder mormor är vaken. I dag var hon det. Jag är lyckligt lottad. Har ju mina föräldrar här på samhället oxå. De är fyllda 75. Har även min bror och hans familj här samt 4 av mina 5 döttrar. Det blir livat i holken när ni slår oss samman kan jag lova. Hoppas du får en massa beställningar nu då.
Kramelikram

Augusta sa...

Vad roligt! Har du fått beställningar på halsduken? Ja, den blev verkligen fin.
Jag såg en dam på perrongen i torsdagskväll hon hade en likadan halsduk men i turkosafärgen :)
Tänkte på dig då :)

Kram

Sussi sa...

Han är duktig i köket Sibbe. Matbröden såg jättegoda ut! Tyvärr bakar man inte så ofta som man skulle vilja ha nybakt bröd. Blir oftast att man köper färdigt.

Vi har inte kommit långt alls med renoveringen än. Hela sommaren har liksom sprungit förbi eftersom vi jobbat. Orken har inte infunnit sig. Sen när semestern väl kom i slutet av augusti, september så fanns det så mycket annat skoj att göra. Så vi får rikta in oss på nästa år istället..

Kramisar

ansepanse sa...

Sv: jag fick skriva på något men inte var det en sådan avi som jag hade fått hemskickad, konstigt var det men det gick ju bra, jag kommer ju att få sådana paket hemskickade i fortsättningen så jag frågade postmannen om han kommer att ha med sig paket även i fortsättningen och det sa han att han skulle, så det verkar ju bra :)
tack snälla att du tycker om min bild :)
bamsekramar vännen

Yvonne sa...

Har du inte fått vara med och tittat när de har hundkurs? Ni får en extra timme i natt att sova på! Kram!

Veiken sa...

Vilket härligt bröd..... utan marmelad, men med massor av stark ost! Hur mycket tar du för en så fin halsduk? Kramar