tisdag 31 juli 2012

Tvätt och OS.

           
Nu är det snart dags för en liten resa igen. Så dagen innehöll tvätt i tvättstugan. Det gick lätt och behändigt. Allt är inplockat och struket.
          
Bilden är lånad från Helsingborgs Dagblad.
Sen har det ju blivit OS för nästan hela slanten. Vi fick ju en silvermedaljör i Fälttävlan. Sara Algotsson Ostholt på pållen Wega var vår första OS-medaljör. Hurra för henne! Läs HD här om hur det gick till.
             
Bilden är lånad från Helsingborgs Dagblad.
Så hade ju Terese Ahlshammar råkat ut för diskbråck och skulle kanske inte kunna vara med och simma. Men med stark träning, verkar det som om hon kan vara med på tävling på fredag. Läs HD här.
Nu gäller det att hålla alla tummar för alla våra tävlande i OS. Håll hårt!!!

Dagens Citat:
Det viktigaste i livet är inte att segra
utan att kämpa väl.
Pierre de Coubertin.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Hörni sa...

Ja, visst var det kul med medaljen igår. Vi får hoppas på Tessan på fredag också.

Sv: Tack! Ja, visst är det en härlig färg. Har precis målat tånaglarna turkosa. :D

Ha en trevlig resa. :)

Siita sa...

God morgon. Inget OS här för oss, men hörde om medaljen på radion. Här är det bara regn idag. Kram

Fenixmonas sa...

Sötebrödsdagar för alla idrottsintresserade just nu, fast vi tillhör inte den skaran, även om vi också tycker det är kul när Sverige får medalj! Kramiz

Diana sa...

Härligt att det äntligen blev en medalj, men så många fler tror jag inte det blir... kanske två-tre.

Jenfan75 sa...

Ja och på söndag så far soo shim taekwondos OS deltagare till London=)

4U2 sa...

Förr tittade jag på OS men inte nu. Varför? Vet ej, kanske förändras man med åldern trots allt? :)
Önskar dig lycka till med din resa!

Yvonne sa...

Ha en bra resa!!!Jag har haft det jätteskönt!!Har blivet bra ompysslad!Ha en bra dag!Kram!

Nett sa...

Har knappt tittat på OS, trots att jag har gått med i virk-os, mer om det kommer i bloggen sedan. Har haft besök i dagarna här och nu är dte dags för jobb igen. Kram

Yvonne sa...

Veiken och hennes man är görsnälla!! Va roligt för er att komma på bröllop!!Ha så kul!! Kram!

Carina Sjölund sa...

Alltid roligt när vårt land får medalj :)
Önskar dig en trevlig resa vännen!
Kramen♥

Yvonne sa...

Va roligt att ni har känt varandra innan du började blogga.Då blir det kanske långklänning??. Kram!

Veiken sa...

Jag håller allt vad jag har så att Tessan kan få sitt efterlängtade OS-guld.. Hoppas, hoppas! Kramar

Veiken sa...

Svar: Du måste inte ha my blog posts för att klicka dig vidare. Det är jag som har kopplat min blogg till den så att mina inlägg automatiskt lägger sig på FB. Många av mina vänner läser min blogg genom att klicka sig in på min blogg via FB och dom har INTE my blog posts.... Kram

Veiken sa...

OBS! Du ska inte klicka på länken utan på inläggets rubrik: EX Möte i Strömstad! Kram