måndag 27 december 2010

Vovvar.

Jag har ju helt glömt bort att visa julklappen vi fick av Noack på Julafton, när han och Matte var här och åt lite jullunch. Se bara här! Det är en rätt stor tavla, som är inramad. Bilden är tagen av honom när han bara var en liten valp. Vi har beundrat den hemma hos Matte och sagt att den var jättefin och har bett henne att låta göra en förstoring av den. Det är hennes Pappa som har tagit fotot.



Det ser lite grått ut, men det beror ju på glaset i ramen.
Idag var vi ute och gick en runda i kvarteren där vi bor. Vi träffade på Zorro och hans Matte. Zorro låter väl avskräckande, men han är en liten gullig vovve. Zorro är inte större än Noack var, när han kom till Matte.



Här ser han lite större ut, men det beror på att jag har zoomat in kameran.


För att se skillnaden i storlek på dom, kan du klicka på den bilden ovanför och följa dem när Zorro "överfaller" Noack.


Dagens Citat:

För att det ska bli barn

måste pappan spruta massvis av baciller in i mammans ägg.

Ägget är stort som ett gåsägg.

Sedan slåss tjejbacillerna med killbacillerna.

Och om tjejerna vinner blir det en flickbaby.

Julie 6 år.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

22 kommentarer:

Maria sa...

Ja du sicka tankar om tjej o killbaciller, dessa barn. Han var ju supergullig som valp men tycker att han är fin nu me. Visst är de bra att ha en hund (dagmatte) för då kommer man ut vilket man vill eller ej. Ha de gott så här på slutet av året.
Kramizar från torpet

Carina Sjölund sa...

Han är ett riktigt litet söt troll :))
Och nu är han stor och vacker :))
Ha en fortsatt fin kväll!
Kramar

sara - mamma till wilda sa...

hahaha Klockrent citat

diana sa...

Vilken fin tavla. Jag skrattade gott åt barnbeskrivningen av bebisgörande ;)

Margit sa...

Tittat in i din blogg..och läst!! Lasse sitter och tittat på en film..och jag sitter vid datorn..kl är 02.45..."snart" läggdags. Vi har /är som ungdomarna...uppe "halva natten"..och jag ligger till 9 ungefär.och Lasse "lite längre".. Ja så är vi...
Kram!! Hälsa Bert!!! Margit o Lasse.

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Ja det var skillnad på storlek! Tur att han är så lugn o fin. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Så söt som valp, minns jag fick en film med han från Stevie på mailen. Ha det gott. Kramar

Anonym sa...

Vilken fin bild av Noack, fast han ser lite övergiven ut! Tur att han har er :)
Barn är underbara! Kramar på den kalla tisdagsmorgonen (-18)

sara - mama till wilda sa...

Ja, men det är nog bara att gilla läget. Någon dag lär hon sig väl hahaha

Sussi sa...

Å vilken fin julklapp! Vad söt Noack var som valp :)

Kramisar

Siita sa...

Hejsan Gilla. Stevie kan inte titta på filmen nu för han har inte dator på sjukhuset. Han har legat där sen aug. Väntar på nytt hjärta. Kramar

Daniel sa...

Så fint skrivet!
Gillar tavlan massor!!!!

Siita sa...

Ska hälsa nästa gång jag skriver, Har träffat han en gång. Men vi trodde inte då att han skulle bli så här sjuk. Kram

donken sa...

preciis så gick det till när vincent kom till världen. jag blev bacill-besprutad, haha :P

ansepanse sa...

vilken fin julklapp, jag skrattade gott åt den lille Zorro som var så glad och svansviftande på filmen
ha en fin kväll - kramar

ansepanse sa...

Sv: för mig är det mannagrynsgröt som jag absolut inte skulle äta, tvingades äta det som barn och jag avskydde det och satt där och kväljde mig
kramar

sara - mamma till wilda sa...

Nope, inte bättre. Hon hostar som sören och tror det blir ännu en jobbig natt

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna kalla onsdag med -15 grader...Igår fick jag äntligen den åtråvärda orreforsvasen! Kramiz

sara - mamma till wilda sa...

Hon har iaf hostat mindre i natt, men nu är hon igång igen. Hon ligger i sin säng o försöker sova stackarn

Fenixmonas sa...

Såg du inte pokalen? Den är ju header i min blogg...jag fick den igår! Kramen

Sussi sa...

Sv. Jag är en sommareldare också. Det går i och för sig inte åt lika mycket ljus då eftersom man eldar mycket kortare tid..

Ha en härlig onsdag
Kramisar

Anonym sa...

vilken fin julklapp. ett underbart foto!!
sv: ja det är mer i lgh än vad man täänker sig
kram