tisdag 19 juli 2011

Dagens roliga historier.

Idag har jag lite bloggtorka igen. Så jag har lånat ett par historier från nätet.



Kalle och Kerstin ligger i sängen, när telefonen ringer. Hon svarar och säger inget på ett tag och säger sen:
-Hur i hela fridens namn kan jag veta det. Det är ju över 10 mil härifrån!
När hon lägger på luren frågar Kalle vem det var som ringde.
- Det var ett fruntimmer som undrade om kusten var klar!



Det var en hemsk vinter. Det snöade som aldrig förr och stormarna avlöste varandra. Gamle Farbror Larsson hade inte synts till nere i byn på flera veckor, så en patrull från Röda Korset gav sej upp till hans avlägsna lilla stuga.

Patrullen kämpade i flera timmar innan de nådde fram till Farbror Larssons stuga. Det var svårt att se exakt var den låg, så insnöad var den, men till slut såg de toppen av skorstenen som stack upp en bit ovanför snön. 
-Hallå, ropade man ner i skorstenen. Är det nån hemma?  
- Ja, vad gäller det? hörde man Gamle Farbror Larsson svara. 
- Det är från Röda Korset. 
- Försvinn härifrån! Jag köpte ert jädra märke förra året!



Den gamla barnmorskan hade gått hädan och mötte Sankte Per i himlens förgårdar, som sa: 
- Har du nån önskan nu, innan du kommer med oss till paradiset?

- Jo jag skulle nog vilja komma tillbaka till jorden och få vara med om en födsel, där fadern är den som får stå ut  med smärtorna.

Det tyckte Sankte Per inte var en för stor önskan, så barnmorskan fick komma tillbaka till ett hem, där man snart skulle få en bebis.

Modern födde barnet utan smärtor, men när barnmorskan gick för se hur mannen hade reagerat, fann hon honom sitta lugnt och röka en cigarr.

- Hur mår du, har du inte ont nånstans? frågade hon  förvånat.

- Nej, jag mår bara bra, men vi måste nog ringa efter en ambulans, åt vår granne, för  han ligger och skriker på hjälp.


Dagens Citat: 

Den som ingenting har att göra 

är alltid upptagen. 

Svenskt Ordspråk

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna tisdag! Tack för lite morgonunderhållning! Kramiz

Vicke sa...

dom var bra, ha en fin dag nu

attis sa...

Hahahahahaha så bra. nu skrattar jag. Igår kväll när jag läste inläggen du skickade grät jag. De har det nog bra där uppe i sin hundhimmel nu och busar runt för fullt.
Bamsekram

Renee sa...

Det är och med bloggtorka när man har några bra historier på tur.

Viktkamp sa...

roligt att komma in här som alltid =)

kaffehörnan sa...

Haha vilket gott skratt jag fick
kram

Sus sa...

EN rolig historia sitter aldrig fel...och här fick jag flera. Kan inte bli mer än helrätt :)
Kraaaam

Anonym sa...

Det var en bra bloggtorka tycker jag. Det skadar aldrig att dra på smilbanden. Kram på dig