måndag 11 juli 2011

Bloggtorka idag.

Jag har lånat lite från Farbror Torsten på hans hemsida.


Påven av Rom ville in i himmelriket, men då Sanke Per hade semester stod där en vikarie.

- Jag är Påven av Rom, släpp in mig.

- Påven av Rom? Har jag aldrig hört talas om...

- Ring då till Gud Fader och fråga, han vet vem jag är.

Vikarien  tog luren:
- Hello Chefen, jag har en kille här som heter Påven av Rom och han vill in...

- Nej, honom känner jag inte. Han ska säkert dit ner.

- Nej, nej! utropade Påven allvarligt oroad. Ring till Jesus då! Han måste känna igen mig!

Vikarien ringde igen:
- Hello Junior, känner du nån som heter Påven av Rom? Jaså inte det...

Nu började Påven gripas av panik. Han stammade:
- Men fråga den helige ande då! Han vet säkert vem jag är!

- Ok, jag gör ett sista försök:
- Hello Smokey, vet du vem Påven av Rom är? Han är här och vill in i himlen...

- Den?! Det var ju han som spred ut rykten om mig och jungfru Maria!! Skicka honom rakt till helvetet!


Det var kanske lite grovt, men jag kunde inte låta bli, så det får bli en ängel också.

Snyggt va?

Dagens Citat:

Smicker är som Eau de Clogne,

ska luktas på, inte sväljas.

Josh Billings
**************************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ge mig en ängel - fast jag har ju redan en, så jag passar! Kram :)

Margit sa...

Den är ganska oförarglig..så det är inte så farligt...
Är i Eskisltuna..jobbar tre nätter...
Kram!!!

attis sa...

Hahahahaha så bra. Spännet ska jag vara väldigt rädd om. Det är så fint. Ha det bäst.
Kramen

attis sa...

Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju :) Jag har oxå haft lite bloggtorka. Det är väl kanske värmen. Spelar inte heller. Jag är med i något som heter Blogvertiser . Får i uppdrag därifrån att skriva om olika företag. Man får betalt för varje uppdrag man skriver. Inte alls dumt.
Kram

Fenixmonas sa...

Hehehe...är det en svartängel kanske...Historian var bra!
Tyvärr, ingen grill och tävlingen avslutades väldigt abrupt! De visste allt vilken bild de ville ha...Tusen tack för dina röster!
Idag får du se min fina present som jag fick av yngsta dottern! Kramiz

Anonym sa...

haha den var bra
kram

Carina Sjölund sa...

Det var väl ingen bloggtorka??? den var ju jätterolig :)
Bamsekram till dig♥

kaffehörnan sa...

Tingeling kära tös
Hur har du det
kram

Vicke sa...

ha en fin kväll nu