tisdag 12 juli 2011

Lite hit och dit med bloggtorka.

Attis min vän i cyberrymden har ett jättebra tips.
Klicka på Betty Boop här nedanför,
så får du se vad hon tipsar om.


Jag lider fortfarande av lite bloggtorka,
men kan berätta för den som är intresserad,
att vi åkte till Ängelholm idag igen.


När vi hade parkerat bilen
gick vi till torget
och satte oss att äta
varsin French Hotdog.
De smakade gott
med en dricka till.
Sen gick vi ut på stan
och kollade in butikerna.
Det har blivit så fint i stan nu,
sen man har gjort i ordning
med gångstråk,
där både bilister och cyklister
får ta hänsyn till fotgängarna.
Det har kommit flera nya butiker dit också.

 

Men istället har den här butikskedjan gått omkull.
Klicka på bilden och läs om eländet!
Bilden har jag lånat från Scanpix.
Stackars de anställda!
Men nog hade man väl väntat att
någon skulle bli tvungen att kasta in
handduken förr eller senare.
Så nu blir det ytterligare många människor,
som blir arbetslösa.

Jag kom visst igång till slut ändå!



Dagens Citat:

Avsluta varje dag

och var färdig med den.

Du har gjort vad du har kunnat.

Ralph Waldo Emerson.
*****************************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Margit sa...

Låter trevligt att ni är ute och åker..och är på restauranger och äter gott!!
Hoppas att du nu ligegr och sover gott..(jag jobbar)
Kram!!

Anonym sa...

Härligt Citat, det gillade jag!
;)
Ha en fin Onsdag!
:)
Kram
Stevie

Fenixmonas sa...

Kanske konkursförvaltaren kommer på någon lösning för Onoff så att inte all personal behöver gå...Vilket bra tips Attis hade!
Visst var tävlingen lite konstig, men det är bara att glömma det och gå vidare. Kramiz!!!

Siita sa...

Hejsan. Hemma från en härlig tripp i ditt vackra Skåne. Kram

Anonym sa...

skön att komma iväg på lite strapatser även om det inte är några större saker
kram

Renee sa...

Trist för dom anställda på onoff. Hoppas att någon annan kedja tar över och behåller personalen.

Nett sa...

Och en annan har legat lugnt med bloggandet, men nu har jag jobbat 5 dygn (50 timmar) så nu skall jag ta igen det jag har missat :) Kram

Anonym sa...

Det är sommaren som gör bloggtorkan...... Riktigt tråkigt för On off personalen. När det inte gäller SAAB, så är det ingen som skriker efter att regeringen ska hjälpa till med sköna skattekronor. Nu får företaget göra som jag tycker är en självklarhet för ALLA företag..... ta konsekvenserna av en för dålig marknad och stå på egna ben...... Kram

Stattinskan sa...

Ja, jag tror att vi lider av lite sommarbloggtorka lite till mans. Lite märkligt eftersom det ju händer en del på sommaren. Det verkar som OnOff har en köpare - skönt med tanke på att många får behålla sitt jobb. Vi håller tummarna :-)
God förmiddag

wiper sa...

Det var ett bra tips hon delgav oss ;)Det ser inte ut som du lider av bloggtorka. Ängelholm är en fin liten stad där min pappas bror med familj bott i alla år men dom är borta nu men har en son som numera bor i Helsingborg. Jag läste om deras konkurs och det är nog fler som lär komma efter. Dom slåss om priserna nu här hos oss och dom har öppnat för många stora butiker.

Det citatet skall jag ta till mig som brukar grubbla ;) gillar citatet som är tänkansvärt.

Ha en jättefin dag
kram

attis sa...

Hej vännen. Det verkar som jag blivit av med alla småkryp nu. Superbra tips. Inte roligt för de anställda på ONOF. Det är ju inte lätt att få ett nytt jobb idag. Ha en toppendag.
Kram

Carina Sjölund sa...

Jag tycker det är trist att On Off har gått i kk :( jag gillade den affären!
Ska ni åka på någon semester i sommar?
För oss blir det bara någon dax tur, men barnen vill åka till huvudstaden dom! :)
Jag ser framemot våran Turkietresa :))
Kramen vännen♥