söndag 10 juli 2011

Söndag vilodag.

Idag har det faktiskt varit en spännande dag trots att vi mest har tagit det lugnt.

Sibbe slapp att laga nån mat idag. Det var förstås självvalt. Han gick iväg och hämtade nån liten vinst på V75 och passade på att köpa en V65a också. Får se hur det går med den.

När han hade gjort det gick han till Pizzerian på torget och köpte en Pizza. Vi har slutat att äta varsin, för de är ändå så stora, så vi brukar lämna lite och sen värma senare. Men då är det inte lika gott.


När damfotbollen mellan Sverige och Australien pågick, eller rättare sagt hade paus, så rensade jag en liter jordgubbar och vispade grädde. Det åt vi sen framför TVn och matchen, som var jättespännande. Våra flickor vann med 3-1 och gick vidare till Semifinal och blev på samma gång kvalificerade till OS. Inte dåligt alls.


Så här såg det ut med jordgubbarna med grädden på. De smakade underbart gott. Man får ju passa på så länge de här gubbarna finns kvar i år.

Så var det mera spänning också.

Fenixmona är med i samma tävling som jag hos Husman Hagberg med chans att vinna en lyxgrill.  Men jag ligger jättelångt efter och hon håller på att slåss om första platsen. Vi är ju vänner på nätet och blev vänner i verkligheten också, (inte bara i cyberrymden), när vi var i Side i Turkiet i maj.

Just nu leder Mona, men rösta på henne, så det blir en stor vinst!

Jag önskar henne lycka till och har röstat på hennes bild hur många gånger som helst.

Nu såg vi just straffläggningarna i matchen mellan Brazilien och USA. Och USA vann!

Snacka om spänning!

Det blev ingen vinst på V65an. :(


Dagens Citat:

Hoppet är en bra frukost,

men en dålig middag.

Sir Francis Bacon.
***********************************************************************************


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Å´tack snälla goa Gilla! Först var jag ju helt inne på de härliga jordgubbarna och blev så sugen, för det ser ju himla gott ut! Sen fick jag se att du lagt in om fototävlingen! Så snällt av dig! Tusen, tusen tack! Jättekram!!!

Hebbe sa...

Mors,,Sören är Biggans Gube,deras pojkar Simon och Tomson spelar gitarr och Sören slår på trummorna i Spacehunters,,Torekov där finns dom..
Nu drar jag mot norr..Haé Kram.

Anonym sa...

jag ser inte på sport så ofta. givetvis har jag röstat på mona
kram

Carina Sjölund sa...

Perfekt och kunna dela på en pizza :) speciellt eftersom ni åt dom goda jordgubbarna!
Kramen på dig♥